|
کدخبر: 188534

استاندار تهران:جامعه کشش محدودیت ها را ندارد

محسنی بندپی با اعلام اینکه جامعه دیگر کشش محدودیت‌ها را ندارد گفت: از اصناف می‌خواهیم که برای بهبود شرایط همکاری کنند.

جامعه استاندار تهران:جامعه کشش محدودیت ها را ندارد

انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد:گزارشات نشان دهنده این است که در وضعیت خوبی قرار نداریم و با ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار بستری شده در بیمارستان‌ها در شرایط خاص که مشکلات خاصی هم به وجود آورده مواجه ایم.

وی ادامه داد: تخت‌های بیمارستان‌ها را با کمک گرفتن از تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و بخش‌های دانشگاهی می‌توانیم تا ۱۱ هزار تخت افزایش دهیم. کلینیک‌های سرپایی هم می‌توانند ظرفیت خود را تا دو برابر افزایش دهند. حداقل تا یک هفته یا ده روز آینده این شرایط ماندگار است و اگر مدیریت نشود مشکل آفرین می‌شود.

وی افزود: یکی از مسائل دیگر مشکلات مالی است. در رابطه با واکسیناسیون قرار این بود تا زمانی که واکسن یک گروه سنی تزریق نشده، بقیه شروع به تزریق نشوند، ولی این موضوع انجام نشد و گروه‌های جدید قبل از پایان گروه قبلی ثبت نام کردند و از وزارت بهداشت می‌خواهیم ادمین سایت نوبت دهی به خود دانشگاه‌ها واگذار شود. بیشترین ابتکار‌ها و اقدامات توسط خود استان بوده و این کار هم می‌تواند از طریق خود استان و دانشگاه انجام شود.

محسنی بندپی گفت: دیگر جامعه کشش محدودیت را ندارد و تاق اصناف و دستگاه‌های مربوطه اماکنی که پروتکلها را رعایت نمی‌کنند به استانداری معرفی کنند و خودشان با ما همکاری کنند و می‌خواهیم سهمیه استان تهران از واکسن‌هایی که وارد شده مشخص شود. ۱۷ درصد جمعیت کشور در استان تهران است و استان تهران هم یکی از پنج استان سالمند در کشور است و رابطه معنی داری بین تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد و باید در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر