|
کدخبر: 185577

نوع واکسن کرونا قابل انتخاب کردن است؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که واکسن کرونا خارج از سیستم نوبت‌دهی تزریق نمی‌شود، گفت: واکسن برکت در دانشگاه علوم پزشکی ایران توزیع شده است. تزریق واکسن کرونا و ایرانی یا وارداتی بودن آن، بستگی به موجودی هر مرکز دارد.

جامعه نوع واکسن کرونا قابل انتخاب کردن است؟

بابک عشرتی درباره واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: ما به طور متوسط برای هریک از مراکز تجمیعی، پنج تیم واکسیناتور داریم که هر تیم در شیفت کاری، حدود ۲۰۰ دوز واکسن کرونا تزریق می‌کند؛ در مجموع در ۳۱ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، به راحتی می‌توانیم ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا را به صورت روزانه تزریق کنیم.

وی با بیان این‌که علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی نیز در حال تزریق واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون تهران هستند؛ گفت: با افزایش توزیع واکسن کرونا، سرعت تزریق واکسن افزایش خواهد یافت و فعلاً مشکلی از نظر تعداد واکسیناتورها نداریم اما اگر احساس کنیم ازدحام افزایش داریم یا نیاز به افزایش سرعت واکسیناسیون است، این توانایی را داریم که هم تعداد بیشتری مرکز واکسیناسیون کرونا راه اندازی کنیم و هم ظرفیت و تعداد نیروهای انسانی را افزایش دهیم.

عشرتی با بیان این‌که در حال حاضر از ظرفیت بسیج، هلال احمر و ارتش برای افزایش نیروی انسانی استفاده می‌کنیم، گفت: درصورت نیاز به افزایش سرعت تزریق واکسن‌های کرونا، از نیروهای انسانی این نهادها و سازمان‌ها که شاخصه‌های موردنظر ما را داشته باشند، برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون کرونا استفاده خواهیم کرد. شهرداری نیز اماکن و سالن‌ها را برای انجام واکسیناسیون در اختیار ما قرار داده و همکاری بین بخشی خوبی شکل گرفته است.

واکسن برکت در دانشگاه علوم پزشکی ایران توزیع شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که در حال حاضر واکسن کوو ایران برکت و واکسن‌ وارداتی در مراکز واکسیناسیون کرونا توزیع شده است، بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در وزارت بهداشت، این واکسن‌ها به ترتیب گروه سنی اعلام شده (فعلاً بالای ۶۸ سال) تزریق خواهد شد.

می‌توانیم نوع واکسن کرونا را خودمان انتخاب کنیم؟

عشرتی در پاسخ به این سؤال که "مردم حق انتخاب از بین واکسن ایرانی و خارجی را دارند؟" بیان داشت: خیر؛ تزریق واکسن کرونا و ایرانی یا وارداتی بودن آن، بستگی به موجودی هر مرکز دارد و اگر بخواهیم به مردم حق انتخاب نوع واکسن را بدهیم، این امر باعث بروز بی‌نظمی خواهد شد؛ بنابراین سعی می‌کنیم در هر روز، تنها یک نوع واکسن را تزریق کنیم؛ به عنوان مثال اگر امروز در یک مرکز فقط واکسن‌های وارداتی را تزریق کنیم روز بعد، فقط واکسن ایرانی را تزریق می‌کنیم؛ یعنی توزیع واکسن یکنواخت است.

اطلاعات واکسن کرونا در سامانه تی‌تک ثبت می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که "آیا درج سریال واکسن روی کارت واکسن افراد، ضروری است؟" گفت: در حال حاضر با توجه به این‌که با بارکدخوان، سریال واکسن را در سامانه تی‌تک سازمان غذاودارو ثبت می‌کنیم، نیازی به ثبت کردن سریال واکسن روی کارت واکسیناسیون نیست. نوع واکسن، تاریخ تزریق دوز اول و زمان مراجعه برای تزریق دوز دوم روی کارت واکسیناسیون کرونا نوشته می‌شود؛ البته ما زمان تزریق دوز دوم را نیز با پیامک به افراد اطلاع می‌دهیم.

واکسن کرونا خارج از سیستم نوبت‌دهی تزریق نمی‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان تأکید کرد: افرادی که قرار است بر اساس اعلام وزارت بهداشت، واکسن کرونا تزریق کنند حتماً پیش از مراجعه به مراکز بهداشتی، به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را وارد سامانه کنند و منتظر پیامک نوبت دهی بمانند. در مراکز بهداشتی قرار شده است به هیچکس، خارج از سیستم نوبت دهی، واکسن کرونا تزریق نشود.

مردم نگران دریافت پیامک نباشند

وی ادامه داد: روز گذشته که سامانه salamat.gov.ir برای افراد بالای ۶۵ سال بازگشایی شد؛ تنها در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که امروز به ۱۳ هزار نفر از آنها نوبت داده‌ایم و برای جلوگیری از شلوغی مراکز، در روزهای آتی به سایر واجدین شرایط نیز نوبت دهی خواهد شد و مردم به هیچ عنوان نگران این نباشند که برایشان پیامک ارسال نشده است. ما با تمام توان در حال افزایش سرعت تزریق واکسن هستیم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر