|
کدخبر: 184413

واکسن کرونای ایرانی-استرالیایی کارآزمایی می شود

محقق طرح مطالعاتی واکسن ایرانی-​استرالیایی اسپایکوژن آخرین وضعیت مطالعات بالینی این واکسن را تشریح کرد.

جامعه واکسن کرونای ایرانی-استرالیایی کارآزمایی می شود

پیام طبرسی محقق طرح مطالعاتی واکسن ایرانی-​استرالیایی اسپایکوژن و عضو هیأت علمی واکسن ایران استرالیا برای شرکت وکسین استرالیا بوده است و آزمایشات حیوانی و فاز یک خود را در استرالیا گذرانده است و مورد تایید سازمان غذا و داروی استرالیا قرار گرفته است، شرکت وکسین استرالیا با یک شرکت خصوصی ایرانی قرارداد همکاری امضا کرده است تا فاز مطالعات بالینی دو و سه آن در ایران انجام شود.

این شرکت خصوصی اطلاعات و مدارک مورد نظر را در اختیار وزارت بهداشت کشورمان قرار داده است و وقتی مورد تایید قرار گرفت اجازه انجام مطالعات بالینی فاز دوم صادر شد و بدین ترتیب ۴۰۰ نفر از هموطنان دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند و امروز و روز گذشته خون‌گیری از این افراد انجام شده است که نتیجه مطالعات برای وزارت بهداشت ارایه خواهد شد.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه واکسن اسپایکوژن دو دزه است افزود: درصورت تایید این مرحله توسط وزارت بهداشت مطالعات این واکسن وارد فاز سوم خواهد شد.

طبرسی با بیان اینکه نتایج مطالعات فاز دوم انسانی تا اواخر ماه جاری به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد اظهار داشت: فاز دوم مطالعات بالینی روی ۱۶۸۰۰ نفراز داوطلبان انجام خواهد شد که فراخوان آن نیز به صورت عمومی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این واکسن چه زمانی پس از تایید تست‌های بالینی به تولید انبوه خواهد رسید توضیح داد: ظرفیت تولید این واکسن به صورت ۵ میلیون دز در ماه است که خوشبختانه زیرساخت تولید آن نیز آماده شده است و در صورت تایید به تولید انبوه خواهد رسید.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها