|
کدخبر: 183090

خیز چهار برابری موج جدید کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان در موج جدید، سه تا چهار برابر موج‌های قبلی این ویروس است.

جامعه خیز چهار برابری موج جدید کرونا در سیستان و بلوچستان

حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان اظهارکرد: علاوه‌بر موارد مثبت سرپایی، افزایش تعداد بیماران بستری فشار زیادی را بر کادر درمان و بیمارستان‌ها وارد کرده است.

وی ادامه داد: با وجود آنچه در برخی شبکه‌های اجتماعی در مورد کمبود تجهیزات و عدم پذیرش بیماران اعلام می‌شود، مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد که تاکنون بیمارانی که نیازمند بستری هستند بستری شدند و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کردند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجموعه بهداشت و درمان کشور و کمیسیون بهداشت و درمان وضعیت ارائه خدمات درمانی در سیستان و بلوچستان را به صورت مستمر تحت نظر دارد و با مسوولان استان در ارتباط هستند تا نیازهای احتمالی بعدی هم با استفاده از ظرفیت‌های استانی و کشوری تامین شود.

وی ادامه داد: با همه این اقدامات، چاره اصلی برای برگشتن سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مراجعه به موقع بیماران به مراکز غربالگری است.

شهریاری بیان کرد: شاید استمرار واکسیناسیون کرونا در خواباندن موج فعلی نقش مهمی نداشته باشد ولی با توجه به تاثیر بلند مدت واکسیناسیون عمومی بر کاهش موارد مبتلایان در آینده، از مسوولان استان می‌خواهم تا دامنه سنی افراد تحت پوشش وامسن را افزایش دهند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۴ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۵ هزار و ۹۲۰نفر رسید.

سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارکرد: با فوت ۱۸مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۵۹۵نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۶۲۰ بیمار حاد تنفسی و ۳۶۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها