|
کدخبر: 182392

فروش واکسن کرونا توسط سازمان نظام مهندسی

بعد از واکسیناسیون خارج از نوبت اعضای ستادهای انتخابات و سازمان صدا و سیما، حالا نوبت به سازمان نظام مهندسی رسیده که بدون نوبت اعضای خود را واکسینه کند. هر دز ۳۵۰ هزار تومان!

در این پیامک عنوان شده با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شورای مرکزی این احتمال وجود دارد که اعضای سازمان نظام مهندسی و خانواده آنها بتوانند واکسن کرونا بزنند.

این سازمان از اعضایی که مایل به دریافت واکسن کرونا هستند خواسته نام و نام خانوادگی خود و تعداد اعضای خانواده را اعلام کنند. نکته مهم این پیامک این است که گفته شده هر نفر دز واکسن ۳۵۰ هزار تومان است.

پیپگیری از سازمان نظام مهندسی قم نشان می‌دهد این پیامک از سوی سازمان نظام مهندسی قم و برای همه اعضا ارسال شده است. همچنین این مساله با هماهنگی شورای مرکزی تهران بوده و احتمالا فقط مخصوص اعضای ستاد نظام مهندسی قم نیست.

البته این سازمان فعلا در حال تخمین تعداد نفرات است اما قول‌هایی از وزارت بهداشت و هلال احمر گرفته که در اسرع وقت اعضای این سازمان و خانواده آنها بتوانند واکسن بزنند.

فروش سهمیه عمومی به اعضا؟

این مساله دو نکته مهم دارد؛ اول اینکه نه خود اعضای سازمان نظام مهندسی در اولویت دریافت واکسن هستند و نه خانواده آنها و باید دید چرا این گروه در اولویت دریافت واکسن هستند.

نکته دوم این است که تزریق واکسن کرونا باید رایگان باشد اما در این پیامک عنوان شده که متقاضیان باید برای هر نفر دز ۳۵۰ هزار تومان هزینه کنند. دو دز ۷۰۰ هزار تومان.

این مقام مسئول در سازمان نظام مهندسی می‌‌گوید قرار است واکسن وارداتی تزریق کنیم و یک هزینه حداقلی دارد.

اما آیا اعضای نظام مهندسی دیگر استان‌ها هم چنین پیامکی دریافت کرده‌اند؟

سازمان نظام مهندسی قزوین هم به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید درخواست تزریق واکسن به اعضا را داده‌ایم و قول‌هایی هم گرفته‌ایم اما هنوز نهایی نشده. اگر بشود به همه اعضا پیامک می‌زنیم.

چند دز واکسن؟

آنگونه که احمد خرم، رئیس سازمان نظام پزشکی قبلا اعلام کرده بود سازمان نظام مهندسی ۵۵۰ هزار عضو دارد. اگر این پیامک برای کل اعضای سازمان نظام مهندسی کشور ارسال شده باشد، یعنی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی بالقوه برای تزریق واکسن در این سازمان وجود دارد. (هر خانوار ۴ نفر در نظر گرفته شده است.)

این به این معناست که حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن فقط برای اعضای این سازمان باید وارد شود. اما آیا این سهمیه قرار است از سهمیه و نوبت واکسیناسیون عمومی باشد؟

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر