|
کدخبر: 182330

اشتری: کیت ایرانی تشخیص مواد مخدر رونمایی شد

کیت ایرانی تشخیص مواد مخدر (کاشف یار) توسط فرمانده ناجا رونمایی شد.

جامعه اشتری: کیت ایرانی تشخیص مواد مخدر رونمایی شد

سردار "حسین اشتری" در مراسم رونمایی از کیت ایرانی تشخیص مواد مخدر (کاشف یار) ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید به همه همکاران در پلیس مواد مخدر و تشکر از همکاری شرکت‌های دانش بنیان با این پلیس گفت: این کیت تشخیص اقدامی مطلوب و موثر برای تشخیص مواد مخدر در صحنه است؛ کیت ایرانی تشخیص مواد مخدر در اختیار تمامی همکاران و در مبادی ورودی و خروجی برای انجام آزمایشات اولیه و سریع و بر خورد ماموران در صحنه به کارگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کیت ایرانی تشخیص مواد مخدر دقت و سرعت عمل را بالا خواهد برد و حقوق شهروندی در آن نیز در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: براساس شعار "افزایش کشف و تشخیص علمی جرم" بایستی از تجهیزاتی استفاده کنیم که سرعت کار را بالا ببرد از سویی بتوانیم برای تولید انبوه این کیت‌ها در داخل کشور از ظرفیت نخبگان نیز استفاده کنیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: با تولید انبوه و در اختیار قرار گرفتن پلیس مواد مخدر این کیت‌ها با تایید وزارت بهداشت می‌تواند در اختیار مردم نیز برای تشخیص برخی دارو‌های آلوده به مواد مخدر قرار بگیرد.

سردار اشتری به مردم توصیه کرد: کسانی که از قرص‌های لاغری استفاده می‌کنند حتما آن‌ها را از مراکز معتبر و با تجویز پزشک تهیه کنند چرا که استفاده از این قرص‌ها ضرر‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی در مورد هزینه این کیت‌ها گفت: نمونه خارجی کیت تشخیص مواد مخدر ۳۰۰ هزار تومان است این در حالی است که هزینه آن در ایران حدود ۲۰ هزار تومان است؛ ضمن اینکه می‌توانیم این کیت‌ها را برای پلیس‌های سایر کشور‌ها که مورد نیاز آن‌ها است نیز صادر کنیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: این کیت اقدام بسیار خوبی است و می‌تواند در اجرای مطلوب ماموریت‌ها تاثیر داشته باشد؛ امیدواریم بتوانیم در این مسیر تحولی که ناجا قرار دارد از ابزار و امکاناتی که سرعت و دقت کار را بالا می‌برد بهره ببریم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر