|
کدخبر: 180985

جنجال بر سر منابع مالی «شاد» بالا گرفت

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نامه ای از وزیر آموزش و پرورش خواست تا ضمن شفاف‌سازی مسائل مالی شبکه شاد، این شبکه را صرفا محلی برای آموزش و پرورش بدانند و نه کسب درآمد.

جامعه جنجال بر سر منابع مالی «شاد» بالا گرفت

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نامه ای از وزیر آموزش و پرورش و مسئولین شبکه شاد خواست تا ضمن شفاف‌سازی مسائل مالی این شبکه، شبکه شاد را صرفا محلی برای آموزش و پرورش بدانند و نه کسب درآمد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به‌طور واضح در اختیار مردم قرار می‌دهد. (مقام‌معظم رهبری)

جناب آقای حاجی میرزایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم

با شیوع ویروس منحوس کرونا در اسفند ماه سال ۱۳۹۸، آموزش و پرورش دانش‌آموزان با چالش‌های جدی مواجه شد. کندی و قطع و وصل‌های آزاردهنده‌ شبکه شاد، عدم دسترسی میلیون‌ها نفر از دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار به آموزش مجازی، به حاشیه رفتن امر خطیر تربیت و به‌نظر نگاه صرفاً آموزشی آن‌هم از جنس محتواهای کم کارآمد دروس امروزه، بلای جان آموزش‌وپرورش و نظام تعلیم‌وتربیت گردیده‌است.

با وجود تمامی نقص‌های شبکه‌ شاد که برخی از آنان اندکی بهبود یافته اند و برخی دیگر همچنان دانش‌ آموزان، معلمان و والدین را درگیر کرده‌است؛ سوالی پرابهام در اذهان دغدغه‌مندان نظام تعلیم‌ وتربیت شکل‌گرفته است که در این ایام از سمت وزارت‌خانه جز طفره رفتن از پاسخ‌گویی و یا جواب‌های به‌نظر غیرمنطقی مورد دیگری را ملاحظه نکرده‌ایم!

جناب آقای حاجی میرزایی!

تا چه زمانی باید شاهد عدم شفافیت و پنهان کردن قراردادهای مالی شبکه شاد باشیم؟! به راستی وقت آن نرسیده است که قدری جواب‌های پرابهام را برای خود نگه‌داشته و شفاف از رقم قراردادهایتان با همراه اول رونمایی کنید؟! آیاعضویت میلیون‌ها نفر دانش‌آموز و معلم در شبکه‌ شاد با پشتیبانی همراه اول، رایگان و در راه رضای خدا صورت‌گرفته است؟! به نظر باز هم عزیزان وزارتخانه آمارها را به اشتباه به سمع و نظر شما رسانده اند.

جناب وزیر!

اصل ۳۰ قانون اساسی که هیچ، مقداری خوش انصافی کرده و حداقل اصل مروت و جوانمردی را رعایت فرمایید.

اضافه کردن بخش تدریس برتر به امکانات شبکه‌ شاد همراه با اخذ پول از دانش‌آموزان، بدون کسب اجازه از معلم و یا پرداخت ریالی از مبلغ اخذ شده را به وی، در کجای قانون اساسی آورده‌اند؟!

آیا بازهم آموزش را کالا فرض کرده و زحمات معلمان گران‌قدر را به حراج گذاشته‌اید؟!

کاستی های صورت‌گرفته آموزشی در حق این مردم شریف را با نگاه به جیب خودشان در این شرایط اقتصادی جبران می کنید؟!

چگونه دانش‌آموزی در ایران اسلامی در کتاب درسی خود از لزوم رعایت قوانین بخواند؛ درحالی‌که وزیر مملکتش راه تخطی از آن‌ را در پیش گرفته‌است؟!

 به‌نظر قدری تامل بفرمایید! شبکه شاد را بایستی شبکه‌ اجتماعی دانش‌آموزان بخوانیم یا تجارتخانه وزارت‌خانه؟!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به‌جد از وزیر محترم آموزش و پرورش و مسئولین این شبکه مطالبه می‌نماید تا ضمن شفاف‌سازی مسائل مالی شبکه شاد، شبکه شاد را صرفا محلی برای آموزش و پرورش بدانند و نه کسب درآمدهای این‌چنینی...

والعاقبه للمتقین

 

منبع: فارس

ارسال نظر