|
کدخبر: 180713

خبری مهم در مورد پرداخت مطالبات فرهنگیان و رتبه‌بندی معلمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه به نامه وزیر آموزش و پرورش به این سازمان برای افزایش فوق‌العاده ویژه فرهنگیان تا سقف ۵۰ درصد پاسخ داد.

جامعه خبری مهم در مورد پرداخت مطالبات فرهنگیان و رتبه‌بندی معلمان

 افزایش فوق‌العاده ویژه فرهنگیان تا سقف ۵۰ درصد، یکی از درخواست‌های مطرح توسط فرهنگیان در روزهای اخیر است. در حالی که پیش از این محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در لایو اینستاگرام خود در پاسخ به پرسشی در این باره گفته بود: اعتبار لازم در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و باید این موضوع را اجرایی کنند و از وزیر آموزش و پرورش مسئله را پیگیری خواهد کرد.

اما ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: دو موضوع خلط مبحث شده است؛ ما مجوز افزایش امتیازات فصل دهم را داشتیم که آن را اعمال کردیم اما فوق‌العاده ویژه اصلاً امتیازی نیست که امتیازاتش را ۵۰ درصد افزایش دهیم، فوق‌العاده ویژه مندرج در احکام، درصدی از مبالغ ردیف‌های مندرج در احکام کارگزینی است و به‌نظرم جناب آقای نوبخت در صحبت‌های خود افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را مدنظر داشته است، در ضمن هیچ اعتباری برای افزایش ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه به آموزش و پرورش تخصیص نیافته است.

سلیمان‌زاده تصریح کرد: در ارتباط با مصاحبه مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ جناب آقای دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در ارتباط با پرداخت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان تا سقف ۵۰ درصد، مکاتبه شده است، درخصوص موضوع فوق‌العاده ویژه و اخذ مجوز اعتبار مربوط، طی نامه مورخ  ۹ خرداد ۱۴۰۰ با سازمان مذکور مکاتبه شده است که در پاسخ طی نامه مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ اعلام کردند:

«در ارتباط مجازی مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ برخی از فرهنگیان محترم گلایه کرده‌اند، فوق‌العاده ویژه ناقص اجرا شده است، لذا تأکید شد باید به‌طور کامل اجرا شود که با عنایت به نامه ارسالی آن وزارتخانه، فوق‌العاده ویژه فرهنگیان به‌ویژه معلمان، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی، از مراجع ذی‌صلاح تعیین و برقرار شده است. ضمناً در استمرار جبران بخشی از خدمات فرهنگیان برای سال ۱۴۰۰ در قالب اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان تأمین اعتبار شده است که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۰ قابل پرداخت خواهد بود.»

سلیمان‌زاده تصریح کرد: پیگیری موضوع افزایش فوق‌العاده ویژه ۵۰درصدی فرهنگیان، در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و به‌محض حصول نتیجه مطلوب، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین در نامه محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش به جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برای برقراری فوق‌العاده ویژه فرهنگیان تا سقف ۵۰ درصد آمده است: به استحضار می‌رساند مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور از مفاد مصوبه مورخ ۱۵ بهمن ۹۳ با موضوع فوق‌العاده ویژه بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری که مقرر می‌دارد، برقراری فوق‌العاده ویژه مشاغل تخصصی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا ۳۵ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر به‌نحوی که متوسط پرداختی به کارکنان دستگاه از ۶۰ درصد سقف تعیین‌شده تجاوز نکند، مجاز است. برخوردار نشده‌اند.

بدین جهت در اجرای بخشنامه مورخ ۳۰ بهمن ۹۸ سازمان برنامه و بودجه برای رفع تبعیض و اختلاف حقوق کارمندان دستگاه‌های اجرایی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از اول اسفند ۹۸ به‌میزان ۵۰ درصد افزایش یافت، معلمان به‌میزان ریالی فوق‌العاده ویژه نسبت به سایر کارکنان دولت حقوق و مزایای کمتری داشتند که در جهت رفع اختلاف با عنایت حضرتعالی تحت عنوان رتبه‌بندی از تاریخ اول فروردین ۹۹ طی مصوبات مورخ ۶ خرداد ۹۹ و ۲۱ خرداد ۹۹ معلمان به‌میزان حداقل ۹ و حداکثر ۲۱ درصد از فوق‌العاده بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت برخوردار شده‌اند.

با توجه به مراتب فوق پیشنهاد می‌شود معلمان نیز مشابه سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی از فوق‌العاده ویژه بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و مطابق مصوبه مورخ ۱۵ بهمن ۹۳ برخوردار شوند و هر گونه تغییر در درصد فوق‌العاده ویژه که تا ۵۰ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر قابل اجراست به مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور نیز تسری یابد که در این زمینه معلمان در متن مصوبه پیشنهادی آن سازمان موضوع نامه مورخ ۲۰ اسفند ۹۹ جنابعالی عنوان معاون اول محترم رئیس جمهور مورد امعان نظر قرار گیرد.

لازم به ذکر است اخیراً با اعلام جناب آقای نوبخت مبنی بر اینکه ۵۰ درصد فوق العاده ویژه فرهنگیان به‌طور ناقص اجرا شده است و باید کاملاً اجرا شود فشار گسترده متوجه وزارت آموزش و پرورش شده است که مطالبه اجرای این امکان قانونی را دارند. لذا ضمن امتنان و تشکر از مساعدت‌های مبذول در خصوص فرهنگیان، مقرر فرمایید اقدامات لازم در خصوص رفع تفاوت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان معمول و نتیجه اقدامات را به این وزارتخانه اعلام دارند تا امکان پاسخگویی به معلمان و اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی فراهم آید.

منبع: تسنیم
  • معلم ارسالی در

    مگر آقای سلیمان زاده نگفت تا سه روز دیگر مشکل 50 درصد فوق العاده ویژه حل می شه و احکام حقوقی را صادر می کنند . سه روز رف ت ده روز و خبری نشد. این قدر دروغ دلنگ ر وی هم می بافند . وزیر آموزش و پرورش هر ر وز یک دروغ دلنگ روی هم می بافه . رای از معلمان گرفتی و گول معلمان زدی . به نظرم دوست داری بیاییم توی خیابان و تظاهرات کن یم .

    • معلم ارسالی در


      بله عامو میخواستن انتخابات رو خوب اجرکنید نخواستن دلتونو بشکن

    • ناشناس ارسالی در

      فوق العاده ویژه چه ربطی به رتبه بندی دار د فوق العاده ویژه مخصوص همه کارمندان است که برای فرهنگیان اصلاً اجرا نشده است . شما می خواهید فوق العاده ویژه را با دروغ و دلنگ بیاورید با رتبه بندی اجرا کنید. فقط وزیر ما بلد است بگوید رتبه بندی از 1 /1/1400 اعمال شده است . دیگر دروغ بس است . وزیر آموزش و پرورش می گوید برای رتبه بندی پنج هزار میلیارد در نظر گرفته شده م جلس می گوید پانزده هزار میلیارد در نظر گ رفته شده . لطفاً اول بروید اختلاف سلیقه تان با مجلس حل کنید بعد بیاید اطلاع رسان ی دروغ بگویید . همان یک خبر را بر می دار ید صد بار تکرار می کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط دروع۳۰سال خدمت کردم فقط حرف بعدمیگن مامسلمانیم مسلمان که دروع نمیگه

  • معلن ارسالی در

    خبرهای دست چندم رو می زنین خبر فوری،خودتون هم میدونین چندین هفته فقط خبرهای تکراری رو تیتر می کنین.

  • احمد ارسالی در

    سایتتان اخبارش همه اش دروغه

  • حسین ارسالی در

    سلام آیا ۵۰ درصد فوق العاده شغل که گفتین و رتبه بندی طبق همسان سازی حقوق بازنشستگان شامل فرهنگیان بازنشسته هم میشود

ارسال نظر