|
کدخبر: 161843

قدردانی از سازمان تامین اجتماعی توسط رییس جمهور

بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور روز سه شنبه در سومین روز از سال ۱۴۰۰ به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه از سازمان تامین اجتماعی به عنوان دستگاه برگزیده در توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

جامعه قدردانی از سازمان تامین اجتماعی توسط  رییس جمهور

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های کاری سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۹ بود که پس از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فنی مورد نیاز از آبان سال گذشته به مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد تامین اجتماعی عرضه شد  و با موفقیت بدست آمده در این برنامه، انتشار دفترچه‌های کاغذی جدید از ابتدای اسفند متوقف شده است.

برنامه نسخه نویسی الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به صورت کاملا اختیاری و با ایجاد مشوق‌های موثری همچون پرداخت روزانه و تسویه حساب بسیار سریع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد اجرایی شده است و با توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی نیز امکان نسخه نویسی کاغذی در اوراق دفترچه‌های موجود و سربرگ پزشکان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات مهم و ارزشمند دولت یازدهم در زمینه فراگیر شدن خدمات سلامت برای آحاد ملت نام برد و افزود: نتیجه این اقدام بزرگ را در یک سال گذشته در زمینه مقابله با پاندمی کرونا در کشور شاهد بودیم.

رئیس جمهور «سلامت الکترنیکی» را گام دوم طرح تحول سلامت خواند و گفت: با تکمیل سامانه سلامت الکترونیکی که فاز اول آن نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی امروز افتتاح شد، مردم قادر خواهند بود فقط با یک شماره ملی خدمات سلامت خود را دریافت کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه مفاسد یکی از موانع بزرگ تولید است ، گفت: راه مبارزه با فساد همین توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت است با توسعه دولت الکترونیک مردم با زحمت کمتر خدمات بیشتری دریافت خواهند کرد و مفاسد و رانت‌ها کمتر می شود.

رئیس جمهور با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای طرح‌های فناورانه‌ای که امروز افتتاح شدند، اظهار داشت: پشتیبانی واقعی و مانع‌زدایی موثر از مسیر تولید از طریق گسترش دولت الکترونیک قابل انجام است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تا قبل از پایان دوره فعالیت خود دولت الکترونیک را به نقطه قابل قبولی برسانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز به مناسبت افتتاح چندین طرح فناورآنه روز مبارکی بود، گفت: زندگی مردم باید بر مبنای شرایط نوین جهانی بنیان‌گذاری شود. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد بودیم بسیاری از فعالیت‌هایی که قبلا باید با مراجعه حضوری انجام می‌گرفت، صرفا با استفاده از یک موبایل ساده انجام می‌شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از خدمات از طریق فناوری اطلاعات دریافت می‌شود، افزود: زندگی در جهان جدید هوشمند شده و هوشمندسازی هر روز دامنه وسیع‌تری می‌یابد. طبیعی است که استفاده از هر امکان جدیدی مخاطرات جدیدی نیز همراه خود دارد که ضرورت دارد برای مدیریت و کنترل این خطرات آموزش‌ها و کسب آمادگی‌های لازم مدنظر قرار گیرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: فضای مجازی زندگی را آسان‌تر کرده، فعالیت‌ها را سرعت می‌بخشد و بسیاری از مفاسد را از بین می‌برد.

دکتر روحانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید پیش از این دو اقدام بزرگ در عرصه سلامت انجام داده بود که یکی تحول در نظام سلامت و دیگری بیمه همگانی بود و امروز نیز اجرای طرح سلامت الکترونیک آغاز شد. تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، اقدامی بسیار مهم و کارآمد در ارتقای نظام سلامت کشور است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حال گذر از دوره سنتی و قدیمی به دوره استفاده از فناوری‌های نو هستیم و طبیعتا مقاومت‌هایی هم در این مسیر وجود دارد اما استفاده از فناوری‌های جدید کمک می‌کند که کارها بسیار بهتر و دقیق‌تر انجام شود.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک برای آحاد جامعه باعث می‌شود که همزمان هم بر کار پزشک به شکلی دقیق‌تر نظارت شود و هم تجویز دارو و اقدامات تشخیصی سامان یابد.

رئیس جمهور گسترش دولت الکترونیک و تحت پوشش قرار دادن همه خدمات دولتی در عرصه الکترونیک را وظیفه بزرگ دولت برشمرد و گفت: بر اساس آمار تنها در سال گذشته یک میلیارد مراجعه حضوری و کاغذی حذف و از طریق سیستم الکترونیک انجام شده است.

دکتر روحانی اضافه کرد: گسترش دولت الکترونیک مفاسدی را که در مراجعات حضوری و رودرو ممکن است اتفاق بیفتد از بینمی‌برد و باعث ایجاد شفافیت می‌شود. تمام تلاش ما این است که تا قبل از پایان دولت دوازدهم دولت الکترونیک را به نقطه قابل قبولی برسانیم که مفاسد و رانت‌ها کمتر شده و مردم بهتر و راحت‌تر بتوانند خدمات مورد نیاز خود دریافت کنند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اگر طرح‌هایی مثل تحول نظام سلامت و گسترش دولت الکترونیک، گسترش اقتصاد دیجیتال و فضای سایبری نبود در دوران کرونا با سختی‌های بیشتری مواجه بودیم، اظهار داشت: هنوز تا عبور از کرونا راه سختی باقی مانده است، اما این دستاوردهای فناورانه به مواجهه و مقابله موثرتر و راحت‌تر با کرونا خیلی کمک می‌کند.

در جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بهره‌برداری از فاز اول نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در سراسر کشور، با فرمان رئیس جمهور آغاز شد و همچنین از سامانه های جامع هوشمند تعاونی‌های کشور، سامانه‌های پنجره واحد مجوزهای کشاورزی، رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی، سامانه صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازمهندسی مجوزها، پنجره واحد خدمات کسب و کار استانی و پنجره واحد خدمات مالیاتی الکترونیک رونمایی شد. امروز همچنین از وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های بیمه سلامت ایرانیان، تامین اجتماعی و بیمه مرکزی ایران به عنوان دستگاه‌های برگزیده در توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

ارسال نظر