|
کدخبر: 151884

بهبود یافتگان کرونا تا چند ماه مصون می‌مانند

با اشاره به مطالعه‌ای که در انگلیس منتشر شده از مصونیت مبتلایان به کووید-۱۹ در برابر ابتلای دوباره به ویروس کرونا دستکم به مدت ۶ ماه خبر داد.

براساس نتایج یک مطالعه که امروز چهارشنبه در انگلیس منتشر شد، تقریبا همه افرادی که به کرونا مبتلا شده اند، سیستم ایمنی بدنشان دستکم به مدت ۶ ماه مقادیر بالایی از آنتی بادی دارد که از آنها در برابر ابتلای دوباره به این بیماری محافظت می‌کند.

دانشمندان بر این باور هستند این مطالعه که میزان ابتلای افراد به ویروس کرونا و همچنین مدت زمان وجود آنتی بادی را در افراد در سراسر انگلیس اندازه گیری کرده است، این اطمینان را ایجاد می‌کند که ابتلای دوباره افراد دستکم در مدت زمان یاد شده نادر است.

«نائومی آلن» (Naomi Allen)، استاد و دانشمند ارشد بانک اطلاعات پزشکی انگلیس (Biobank) که مطالعه در آنجا انجام شده است، گفت: بیشتر افراد مبتلا به ویروس کرونا دستکم به مدت ۶ ماه پس از ابتلا در برابر ابتلای دوباره به کووید-۱۹ مصون هستند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد در میان شرکت کنندگانی که پیشتر آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شده بود، ۹۹درصد افراد آنتی بادی‌های مربوط به ویروس کرونا را به مدت سه ماه در بدن خود داشتند و با گذشت ۶ ماه سیستم ایمنی ۸۸ درصد افراد دیگر همچنان حاوی آنتی بادی‌های مربوط به این بیماری بود.

آلن افزود: «اگرچه نمی‌توان اطمینان داشت که این امر چگونه به سیستم ایمنی مربوط می‌شود، اما نتایج نشان می‌دهد که افراد دستکم شش ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا در برابر ابتلای دوباره مصون هستند».

وی تاکید کرد که این یافته‌ها با نتایج سایر مطالعات در انگلستان و ایسلند مطابقت دارد که نشان می‌داد آنتی بادی‌های ویروس کرونا در کسانی که به این بیماری مبتلا بوده و بهبود یافته‌اند برای چندین ماه باقی می‌ماند.

مطالعه‌ای که در ماه گذشته بر روی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی انگلیس منتشر شد نشان داد افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، ممکن است دستکم تا پنج ماه در برابر ابتلای دوباره به ویروس کرونا مصون باشند، اما این تحقیقات یادآور می‌شود افرادی که آنتی بادی دارند هنوز هم قادر به حمل و انتشار ویروس هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر