|
کدخبر: 151349

محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قرنطینه و محدودیت‌ها هنوز باید در کشور اعمال شود تا ویروس کرونا ریشه‌کن شود.

پروین صالحی در خصوص شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: هنوز چرخه انتقال ویروس کرونا قطع نشده است و با توجه به اینکه جهش در این ویروس به راحتی اتفاق می‌افتد نباید میزان توجهات و رعایت پروتکل‌ها از نظر دور بماند و مردم به ساده‌انگاری دچار شوند.

 درست است که آمار فوتی‌ها در کشور کاهش پیدا کرده است، اما چون جریان انتقال ویروس هنوز در کشور وجود دارد تا لحظه‌ای که انتقال ویروس قطع نشود مردم نباید خیالشان راحت باشد.

وی افزود: مردم باید به گوش باشند و به دستورات بهداشتی که از سوی متولیان بهداشت اعمال می‌شود توجه کنند. هنوز در سطح جهان داروی مؤثری برای این ویروس ساخته نشده و واکسن آن نیز مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

برخی از شرکت‌های داروسازی داخلی نیز مراحل تست عملی واکسن کرونا را طی کرده‌اند و امیدمان به این است که در داخل واکسن کرونا تولید شود. برخی از شرکت‌ها تا دو ماه آینده قول تولید واکسن را داده‌اند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس، گفت: تا زمانی که کشورمان به یک وضعیت سفید در کل شهرها و روستاها نرسد نمی‌تواند خیال کسی جمع باشد چون در هر جایی از کشور این شرایط باقی بماند امکان انتقال سریع آن به دیگر نقاط کشور وجود دارد.

بنابراین شرایط کنونی با وجودی که از گذشته بهتر است، اما باز هم نه خیال وزارت بهداشت و درمان و نه مردم می‌تواند راحت باشد و خطر هنوز در کمین است.

صالحی با بیان اینکه محدودیت‌ها نباید زود برداشته شود، خاطرنشان کرد: قرنطینه و محدودیت‌ها هنوز باید در کشور اعمال شود تا این ویروس ریشه‌کن شود. بنابراین ساده‌انگاری در این باره بسیار خطرناک است و مردم باید همچنان پروتکل‌ها را مانند گذشته رعایت کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها