|
کدخبر: 151319

۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا گم شد

تارنمای پولیتیکو گزارش داد: دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا درباره مکان ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا که به ایالت‌ها ارسال شده، مطلع نیست.

این تارنمای امریکایی نوشت: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در امریکا اکنون می‌گوید تقریبا ۵۰ میلیون دوز واکسن به ایالت‌ها ارسال کرده اما اندکی بیش از ۳۱.۱ میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده است.

به نوشته پولیتیکو همین که واکسن‌ها از سوی دولت فدرال ارسال می‌شوند مسئولیت پیگیری سرنوشت واکسن‌ها بر عهده ایالت‌ها است.

تیم بایدن همچنان تلاش می‌کند درباره سرنوشت ۲۰ میلیون واکسن ارسالی اطلاعاتی کسب کند.

دولت بایدن بر این باور است حدود ۱۰ درصد از اختلاف در واکسن‌های ارسالی و تزریق شده به مردم یا حدود دو میلیون دوز واکسن به دلیل تعلل ایالت‌ها در ارائه گزارش‌های خود ناپدید شده اند؛ به این معنا که بقیه واکسن‌ها ممکن است در انبارها، فریزرها یا در مسیر ترانزیت شبکه‌های پیچیده توزیع بین دولت و ایالت‌های فدرال باشند.

بایدن که تیم او به خاطر ناتوانی در اعلام تعداد شات‌های واکسنی که دولت فدرال در اختیار دارد زیر انتقاد است تاکید دارد که برنامه واکسن که از دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری قبلی باقی مانده است «در بدترین شکل ممکن نسبت به انتظارات این دولت است».

روزنامه امریکایی نیویورک پست در گزارشی در همین زمینه آورده است: واکسن‌های ناپدید شده می‌توانند اساسا هدف واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون امریکایی در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری بایدن را با مانع مواجه کند.

یک عضو تیم انتقالی بایدن چنین استدلال کرده که مقام‌های تیم بایدن به همه اطلاعات درباره تحویل واکسن‌ها در دولت قبلی دسترسی نداشته‌اند.

جولی موریتا، عضو تیم انتقالی بایدن در این زمینه به پولیتیکو گفته است که «هیچ کس تصویر کاملی در این زمینه ندارد. طرح‌های دولت بایدن براساس این تصور بوده که به محض ورود آن به کاخ سفید اطلاعات بیشتری در اختیارش قرار خواهد گرفت یا افشا خواهد شد».

طبق آخرین گزارش ها، در امریکا تاکنون ۲۶ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۲۲۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۵۲ هزار و ۲۷۲ نفر جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    به شما چه شما چرا حرص میخورین؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها