|
کدخبر: 148094

اعلام زمان عرضه واکسن کرونای «پاستور»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همه تلاش خود را انجام می‌دهیم که واکسیناسیون در ماه‌های باقی مانده از سال آغاز شود، گفت: واکسن تولید مشترک ایران و یک کشور خارجی با نام «پاستور» سال آینده عرضه خواهد شد.

جامعه اعلام زمان عرضه واکسن کرونای «پاستور»

وی در ادامه گفت: در چند مرحله باید به دنبال واکسیناسیون برویم. نخستین آن در زمستان امسال است. همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که واکسیناسیون در ایران شروع شود و انجام بگیرد و آنهایی که شرایط پرخطری دارند و کادر درمان هستند بتوانند از این واکسن در امسال و نه در سال ۱۴۰۰، استفاده کنند.

رئیس دولت دوازدهم افزود: در سال ۱۴۰۰ واکسن‌های دیگری داریم، واکسن‌هایی که از کواکس خریداری کردیم آن هم ممکن است آخر امسال یا اول سال آینده به‌دست ما برسد و بتوانیم استفاده کنیم. واکسن‌های دیگری هم که خریدیم، آنها هم به‌دست ما می‌رسد.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: واکسنی هم هست که با کمک کشور دیگر به اسم "پاستور" مشترکاً نهایی می‌کنیم این واکسن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت آن هم مربوط به بهار سال آینده است. همچنین واکسن‌های داخلی دیگری هم داریم که برای دو مورد، مجوز تست بالینی صارد شده است و اینها عمدتاً مربوط به تابستان سال آینده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد در مراحل مختلف، زمستان، بهار و تابستان واکسن‌های کرونا  مورد نیاز در اختیار مردم قرار بگیرد و گفت: تأکید می‌کنم واکسن هم در اختیار باشد، واکسیناسیون انجام شود و همچنان برای یک برهه زمانی باید پروتکل‌ها را مراعات کنیم چون اثر واکسن‌ها معلوم نیست و باید آثار آن روشن شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها