|
کدخبر: 147983

نجات ۲۵ نفر از مجتمع آتش گرفته در تهران

محل آتش سوزی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی ۱۰ واحده بود که در طبقه منهای یک این ساختمان سه دستگاه خودرو وجود داشت که یکی از خودروها که خودروی BMW بود دچار حریق شده بود.

جامعه نجات ۲۵ نفر از مجتمع آتش گرفته در تهران

آتش نشانان تهران در پی حادثه آتش‌سوزی در پارکینگ ساختمان مسکونی در دیباجی جنوبی ۲۵ نفر ساکن این ساختمان را نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه جمعه در این باره گفت: حوالی ساعت ۱۲  امروز حادثه آتش سوزی ساختمان مسکونی در خیابان اختیاریه، خیابان دیباجی جنوبی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودورهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: محل آتش سوزی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی ۱۰ واحده بود که در طبقه منهای یک این ساختمان سه دستگاه خودرو وجود داشت که یکی از خودروها که خودروی BMW بود دچار حریق شده بود. 

وی ادامه داد: این خودرو کاملا شعله‌ور بود و تقریبا هیچ بخشی از این خودرو سالم نمانده بود و شدت دود و حرارت به قدری بود که گچ‌های سقف کاملا تخریب شده و بر سطح زمین ریخته بود.

ملکی با بیان اینکه دود بسیار زیادی طبقات بالایی را فراگرفته بود و افراد بسیاری در این ساختمان در واحدهای مختلف در وضعیت نا ایمن قرار داشتند گفت: آتش نشانان به سرعت عملیات را در دو جبهه آغاز کرده و یک گروه یا تجهیزات خاموش کننده به طبقه منهای یک نفوذ کرده و با همان وضعیت دود و حرارت بسیار زیاد موفق شدند خود را به کانون آتش سوزی رسانده و عملیات اطفاء را آغاز کردند و گروه‌های دیگر با دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالایی رفته و مشغول خارج کردن اهالی ساختمان شدند. 

به گفته وی، در نهایت آتش نشانان ۲۵ نفر از ساکنان این ساختمان شامل ۲۰ خانم و ۵ آقا با سنین مختلف را به سلامت از ساختمان خارج کردند.

ملکی علت این حادثه را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.

قطع عضو جوان ۲۵ ساله در تصادف

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از قطع هر دو پای جوان ٢۵ ساله در پی تصادف در بزرگراه یادگار امام خبر داد.

وی درباره جزیبات این حادثه نیز به ایرنا گفت: ساعت ١۴:٠١ دقیقه امروز این تصادف در مسیر شمال به جنوب بزرگراه یادگار امام به سامانه ١٢۵ اعلام و بلافاصله ماموران دو ایستگاه آتش نشانی با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

ملکی افزود: با حضور آتش نشانان مشاهده شد که یک دستگاه خودرو ٢٠۶ با یک نفر سرنشین مرد جوان ٢۵ ساله به هنگام حرکت به دلایل نامشخص از مسیر اصلی خارج شده و با گاردریل های بزرگراه برخورد کرده بود.

وی ادامه داد: این گاردریل ها به شدت به پاهای این جوان آسیب زده به گونه ای که هر دو پای این جوان از بدنش جدا شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه پیش از رسیدن آتش نشانان این فرد توسط دیگر افراد از خودرو خارج شده بود که به سرعت به عوامل اورژانس تحویل داده شد، افزود: آتش نشانان با تجهیزاتی که در اختیار داشتند خودرو را برش دادند و اندام های بدن فرد را که در آهن پاره ها گرفتار شده بود را خارج کردند.

به گفته وی، این فرد برای انجام عمل جراحی بلافاصله روانه بیمارستان شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر