|
کدخبر: 146603

جزییاتی درباره واکسیناسیون کرونا در کشور

رئیسی گفت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور که کلیات آن امروز تصویب شد، تزریق واکسن کرونا در ۴ فاز انجام می‌شود.

جامعه جزییاتی درباره واکسیناسیون کرونا در کشور

او از تنظیم سند واکسیناسیون و اولویت‌های آن در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور که کلیات آن امروز تصویب شد، تزریق واکسن در ۴ فاز انجام می‌شود. تهیه این سند مبتنی بر مسائل علمی و اولویت‌های بندی‌ها در سطح دنیا انجام می‌شود و کمیته‌های تخصصی در سطح کشور این برنامه را تدوین کرده‌اند.

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: کادر درمان مرتبط با بیماران کرونایی، سالمندان مستقر در آسایشگاه‌ها و جانبازان شیمیایی و بالای ۵۰ درصد و سالمندان بالای ۶۵ سال در خانه سالمندان و مبتلا به بیماری زمینه‌ای در در فاز اول قرار دارند. این دو گروه تقریبا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند.

رئیسی درباره افراد حاضر در فاز دوم واکسیناسیون نیز گفت: در فاز دوم سایر گروه‌های پر خطر مثل سالمندان بالای ۶۰ سال که در گروه‌های مختلف «۸۰ تا ۸۵ سال، ۷۵ تا ۸۰ سال، ۷۰ تا ۷۵ سال، ۶۵ تا ۷۰ و ۶۰ تا ۷۵ سال» رتبه‌بندی می‌شوند. این گروه‌ها از بالا به پایین برای دریافت واکسن اولویت بندی می‌شوند. افرادی ۱۶ تا ۶۴ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند مثل دیالیزی ها، سرطانی‌ها و... بر اساس شرایط اولویت بندی می‌شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فعالان در مراکز تجمعی و عموم مردم نیز در فاز‌های بعدی قرار دارند، توضیح داد: فاز سوم برای افراد حاضر در مراکز پر تجمع است یعنی افرادی که ریسک ابتلا به بیماری در آنها به نسبت فاز قبل کمتر است. فاز چهارم نیز انجام واکسیناسیون کرونا برای عموم مردم است. منابع این واکسیناسیون از تولید داخل و واکسن‌های خریداری شده انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر