|
کدخبر: 145537

دستگیری عامل تهدید به قتل در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از کشف یک فقره پرونده با موضوع تهدید و مزاحمت در فضای مجازی خبرداد.

جامعه دستگیری عامل تهدید به قتل در فضای مجازی

سرگرد احسان بهمنی اظهار داشت: خانمی ۱۸ ساله با مراجعه به پلیس فتا استان مدعی شد شخصی ناشناس از طریق دایرکت اینستاگرام، من و نامزدم را تهدید به قتل و آتش سوزی منزل پدری می کند؛ بر همین اساس مراتب برای پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: طی تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد شخصی با ایجاد یک پیج اینستاگرام با پروفایل شخص دیگری با شناخت کامل از خانواده شاکیه ادعای عاشقی می کند و از خانم جوان می خواهد سریعاً ارتباط با نامزدش را قطع کند وگرنه دست به اقدامات جنون آمیز می‌زند و آنها را تهدید به شکنجه و قتل می‌کند.

سرپرست پلیس فتا هرمزگان عنوان داشت: با اقدامات فنی و تجربیات پلیسی کارشناسان پلیس فتا محرز شد پیج اینستاگرام در مالکیت پسرعموی شاکیه است بنابراین پس از هماهنگی با مقام قضایی شخص مربوطه دستگیر شد. متهم در بازجویی سعی در تبرئه خود با عنوان سوء استفاده از گوشی موبایل اش توسط شخصی ناشناس کرد،لیکن  ادله مشهود دیجیتال بیانگر ادعای کذب متهم است. طبق گفته‌های شاکیه، پسرعموی وی در سال گذشته به صورت رسمی از او خواستگاری که جواب منفی گرفته است، سرانجام پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در پایان گفت: قانونگذار در ماده ۶۶۹ از قانون مجازات اسلامی، تعیین تکلیف کرده و مقرر داشته که هرکس، دیگری را به هر نحو، به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از این که به این واسطه، تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها