|
کدخبر: 143028

چند درصد از مردم کشور باید واکسن کرونا بزنند؟

ظفرقندی گفت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید ۶۵ درصد مردم کشور واکسن بزنند.

جامعه چند درصد از مردم کشور باید واکسن کرونا بزنند؟

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری اظهار کرد: با تمهیداتی که انجام شد و همراهی مردم، شیب نزولی بیماری کرونا در کشور را شاهد هستیم؛ این نشان می‌دهد که اگر تصمیمات درست گرفته شود و مردم هم همکاری کنند، نتایجی رخ می‌دهد.

او افزود: پس از اوج گیری کرونا دو هفته تعطیلی داشتیم و از اواسط آبان محدودیت‌هایی برای برخی شهر‌ها اعمال شد. آنچه درحال‌حاضر می‌بینیم نتیجه همین محدودیت‌ها و رعایت مردم است. خوب بود که این تمهیدات به عنوان تصمیمات راهبردی از مدت‌ها قبل گرفته می‌شد؛ در واقع اگر به این نتیجه می‌رسیدیم که تعداد مبتلایان و تعداد مرگ و میر در هر شهر، نسبت به جمعیت برای اعمال محدودیت‌ها تعیین‌کننده باشد، در پیک‌های قبلی هم نتایج بهتری را به‌دست می‌آوردیم. امیدواریم در ادامه هم شرایط طوری باشد که مردم و کادر درمان آسیب کمتری ببینند.

ظفرقندی با بیان اینکه ما جزو ۵ کشور دنیا از نظر مرگ و میر کرونا در جهان بودیم، ادامه داد: درحال‌حاضر با این رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیتمان بهبود یافته است. اگر از ابتدا دستورالعمل درستی داشتیم، نتایج بهتری می‌گرفتیم.

او تصریح کرد: طبق آمار، دیروز میزان فوت ناشی از کرونا در امریکا ۱۲۶۲ نفر، روسیه ۵۸۵ نفر، انگلیس ۵۳۴ نفر، ایتالیا ۵۳۳ نفر، مکزیک ۷۶۲، آلمان ۳۳۳ نفر، ترکیه ۲۴۱ نفر و هند ۳۴۲ نفر بود؛ براین اساس ایران دیگر جزو ۱۰ کشور اول از نظر میزان مرگ نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی  درباره اجباری یا اختیاری بودن واکسیناسیون کرونا گفت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید ۶۵ درصد مردم کشور واکسن بزنند.

او افزود: نباید وارد جوسازی مسموم شویم، رسانه‌های خارجی به دنبال جوسازی هستند و اینجاست که نهاد‌های مدنی مانند نظام پزشکی باید ورود کنند. همچنین انجمن علمی عفونی باید درباره واکسن توضیحات لازم را بدهد تا آگاهی مردم در این باره افزایش یابد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها