|
کدخبر: 142003

شمار قربانیان کرونا در آمریکا همچنان صعودی است

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۹۷ هزار و ۵۱۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده امریکا از مرز ۱۶.۷ میلیون نفر عبور کرد.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم سه هزار و ۵۰ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۳۰۳ هزار و ۵۰ افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۹۷ هزار و ۵۱۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده امریکا به ۱۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۹۳۲ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در امریکا دوباره افزایش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در امریکا را ۱۷ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۷۷۹ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۳۱۱ هزار و ۶۸ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در امریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در امریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۴ میلیون ۱۱۸ هزار و ۹۷۲ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۴۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر می‌رسد.

این وبگاه امریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۷۸۳ مورد ابتلا و ۲۱ هزار و ۴۴۲ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در امریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۳۱ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۶۴۸ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در امریکا بود، هم‌اکنون با ۷۹۴ هزار و ۵۵۷ مورد ابتلا در رده پنجم ایالات امریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۵ هزار و ۷۰۲ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در امریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۷۳ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۳۰ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۲۷۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۴۱ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۴۹۰ نفر بهبود یافته‌اند.

امریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۹۰۸ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۱۳۰ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۲۵۸ مورد ابتلا و ۱۸۲ هزار و ۸۵۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

منبع: فارس

ارسال نظر