|
کدخبر: 142305

دستور عجیب وزارت بهداشت درباره تولید دارو

رئیس کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه "بخش زیادی از تولیدکنندگان داروی کشور در استان البرز فعالیت می‌کنند" گفت: وزارت بهداشت و درمان تولید داروی جدید از سوی شرکت‌های دارویی کشور را ممنوع اعلام کرد.

امیر فرشچی با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی تولیدکنندگان دارو در کشور تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان فعالیت دارند، اظهارکرد: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نیازهای ارزی، اجرایی و صنعتی تولیدکنندگان دارو از محل ارز مرجع تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دارو یک کالای استراتژیک است و همه ما در زندگی ممکن است گرفتار مشکلاتی در زمینه تامین دارو شویم، افزود: به این دلیل نیاز است پیگیر رفع مشکلات دارویی در کشور باشیم تا با کمبود جدی در تامین این اقلام مواجه نشویم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با این توضیح که کمبود یک دارو در کشور می‌تواند منجر به صدمات جبران ناپذیری شود، بیان کرد: باید تا جایی که ممکن است از تریبون‌های مختلف پیگیر رفع مشکلات تولید‌کنندگان داروی کشور باشیم، در این خصوص از طریق مجلس شورای اسلامی و اتاق‌های بازرگانی تهران و البرز در حال پیگیری مسائل مربوطه هستیم.

وی در ارتباط با معضل بزرگی که وزارت بهداشت و درمان برای تولیدکنندگان دارو ایجاد کرده است، عنوان کرد: به واسطه نوسانات ارزی که در کشور داشته ایم، وزارت بهداشت در نحوه قیمت‌گذاری اقلام دارویی، یک قانونی را درحال‌حاضر دنبال کرده است که متناسب با اوضاع بحرانی تورم فعلی کشور نیست؛ این درحالی است که نرخ نهاده‌های دارویی در یک کشور با توجه به نرخ تورم و تورم موجود در بخش صنعت آن تعیین می‌شود.

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها