|
کدخبر: 141760

آسم را با این آجیل پرطرفدار درمان کنید

دانشمندان می‌گویند قسمت‌هایی از درخت بادام هندی می‌تواند در درمان طبیعی بیماری آسم موثر باشد.

جامعه آسم را با این آجیل پرطرفدار درمان کنید

بادام هندی یکی از آجیل‌های پرطرفدار در میان مردم است. بادام هندی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیوم و پتاسیم است. با این حال، تنها میوه این گیاه برای بدن مفید نیست. تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد برگ‌های این گیاه دارای خواص دارویی است.

بر این اساس، از دیرباز در نیجریه از برگ درختان بادام هندی برای درمان التهاب و آسم استفاده می‌شد، اما ماده فعال موجود در آن که این خواص درمانی را داشت هنوز کشف نشده بود. محققان نیجریه‌ای توانستند در محیط آزمایشگاهی با جداسازی ماده فعال این گیاه، از آن برای درمان طبیعی مشکلات تنفسی مانند آسم استفاده کنند.

آزمایش‌ها بر روی خوکچه هندی نشان داد این ماده می‌تواند منجر به کاهش انقباضات نایژه و حملات آسمی به دلیل وجود هیستامین (عامل حساسیت) شود. نایژه‌ها در نهایت به کیسه‌های هوایی ریه متصل می‌شوند که مسئول جذب اکسیژن است. در حملات آسم نایژه‌ها دچار انقباض شده و مانع از رسیدن اکسیژن به کیسه‌های هوایی می‌شوند و همین امر تنفس را برای فرد دشوار می‌کند.

محققان برای سنجش قابلیت ضدالتهابی این ماده نیز اقدام به آزمایش بر روی موش‌ها کردند. شواهد نشان داد ماده استخراج شده از این گیاه توانست به طور قابل توجهی مشکلات مربوط به انقباضات نایژه را حل کند و در عین حال، این ماده به دلیل خواصی که دارد می‌تواند باعث کاهش التهابات بدن شود.

محققان می‌گویند "اولامید" اصلی‌ترین ترکیب شیمیایی در این ماده استخراج شده از گیاه بادام هندی است. اولامید یک آمینو اسید چرب است که به طور طبیعی در بدن پستانداران بخصوص هنگام محرومیت از خواب تولید می‌شود و باعث به خواب رفتن جاندار می‌شود. احتمالا این ترکیب شیمیایی به دلیل قابلیت ایجاد آرامش در بافت شش، مانع از انقباض نایژه و حملات آسم می‌شود.

متخصصان می‌گویند می‌توان از عصاره استخراج شده از برگ درخت بادام هندی به عنوان یک درمان طبیعی برای التهاب بدن و نیز بیماران مبتلا به آسم بهره برد.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر