|
کدخبر: 141304

علائم جدید کرونا کشف شد

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: از مردم درخواست دارم تا هشدارهای لازم را جدی بگیرند چراکه درحال‌حاضر با توجه به شیوع ویروس آنفولانزا تعداد زیادی از افراد در معرض خطر هنوز نتوانسته‌اند واکسنی تهیه و تزریق کنند به همین دلیل احتمال ابتلای آنها به ویروس کووید ۱۹ وجود دارد.

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره علت کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کووید ۱۹، اظهارکرد: یکی از دلایل مهم کاهش آمار مبتلایان این است که موج اپیدمیک بیماری خوشبختانه از ۲ تا ۳ هفته گذشته تاکنون رو به پایین آمدن بوده است.

وی با توجه به اینکه قبل از اجرای محدودیت ها، روند شیوع بیماری رو به کاهش بوده است، افزود: از ۲ تا ۳ هفته گذشته تاکنون شاهد کاهش موارد جدید بیماری در کشور بودیم و از امروز نیز به دلیل محدودیت هایی که در چند هفته گذشته اعمال شده بود، شاهد کمتر شدن مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هستیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: خوشبختانه اثر محدودیت‌ها روی کم شدن موارد جدید بیماری به وضوح دیده می‌شود.

دکتر مردانی بیان کرد: درمانگاه‌های کشور دیگر به شلوغی ۳ تا ۴ هفته گذشته نیستند. امیدواریم تا سه هفته آینده نیز موارد بستری در کشور کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: احتمال اینکه در دی ماه موارد مرگ و میر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ کاهش پیدا کند وجود دارد و امیدواریم بتوانیم شاهد کمتر شدن تعداد مبتلایان هم باشیم.

نبود واکسن آنفولانزا برای افراد در معرض خطر

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا و آغاز فصل زمستان، تاکید کرد: از مردم درخواست دارم تا هشدارهای لازم را جدی بگیرند چراکه درحال‌حاضر با توجه به شیوع ویروس آنفولانزا تعداد زیادی از افراد در معرض خطر هنوز نتوانسته‌اند واکسنی تهیه و تزریق کنند به همین دلیل احتمال ابتلای آنها به ویروس کووید ۱۹ وجود دارد.

دکتر مردانی گفت: از مردم درخواست داریم تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به علائم جدید کووید ۱۹ مانند بی‌حسی اندام‌های بدن افزود: بی‌حسی اندام‌ها علائم جدیدی هستند که به تازگی پزشکان و پژوهشگران آن را کشف کرده‌اند و متوجه شده‌اند که اینها نیز از علائم جدید این بیماری ناشناخته است.

عضو کمیته کشوری کرونا بیان کرد: هنوز هم نشانه‌های زیادی از این بیماری وجود دارد که ناشناخته مانده و به مرور زمان مشخص خواهد شد.

دکتر مردانی در پایان خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر تمام اندام‌های بدن با ابتلا به کرونا دچار التهاب می‌شوند.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها