|
کدخبر: 140091

عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟

برخی از مردم در سراسر جهان به علت عوارض جانبی از زدن واکسن طفره می‌روند. همین موضوع ایده مصونیت جمعی در برابر کووید-۱۹ را زیرسوال می‌برد، اما واکسن کرونا چه عوارض جانبی دارد؟

چندین واکسن کرونا در سراسر جهان مراحل توسعه خود را طی می‌کنند و تعدادی از آنها در فاز سوم آزمایش‌های بالینی عملکرد بی‌نظیری از خود نشان داده‌اند. در این میان واکسن کرونا فایزر موفق به کسب تاییدیه در بریتانیا هم شده است. با این حال واکسن این بیماری مانند سایر واکسن‌ها عوارض جانبی دارد.

زمانی که به سراغ مصونیت جمعی می‌رویم، باید شمار بالایی از مردم به یک بیماری مبتلا شده باشند یا اینکه به آنها واکسن تزریق شود که برای کووید-۱۹، ایده دوم مدنظر متخصصان قرار دارد. برای مثال طبق گفته مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده امریکا، دکتر «آنتونی فاوچی» ۸۰ درصد مردم در این کشور باید واکسن بزنند تا از این بحران عبور کنند.

در کنار کارایی بالا، یکی دیگر از دلایلی که باعث شده متخصصان نسبت به واکسن‌های کرونا در حال توسعه امیدوار باشند، عوارض جانبی کم آنها روی داوطلبان است. در حقیقت این واکسن‌ها عوارض جانبی جدی نداشته‌اند.

طبق اعلام دکتر فاوچی، واکسن کرونا چندین عارضه جانبی دارد که شامل درد در محل تزریق و ناراحتی بازو، تورم خفیف، دردهای عضلانی و تب به مدت ۲۴ ساعت می‌شود.

تمام عوارض جانبی بالا موقت هستند و در بیشتر مواقع حداکثر تا یک روز و نیم باید آنها را تحمل کنیم. علاوه بر این باید بدانید که تمام افراد هم چنین عوارضی را تجربه نمی‌کنند. در حقیقت ۱۰ تا ۱۵ درصد داوطلبان با برخی از این مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند.

عوارض جانبی کم باعث می‌شود که افراد بدون نگرانی حاضر به تزریق واکسن شوند. در این میان برای انتقال حس امنیت واکسن کووید-۱۹، برخی شخصیت‌ها مانند باراک اوباما مشکلی با تزریق واکسن در انظار عمومی و جلوی دوربین ندارند.

 

منبع: همگردی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها