|
کدخبر: 139903

شهرداری تهران برای بارش‌ها چه تدبیری دارد؟

معاون آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره آخرین وضعیت پایتخت برای بارش‌های پیش رو توضیحاتی داد.

سلیمی معاون آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در پاسخ به این سوال که شهر تهران برای بارش باران و برف‌های احتمالی چه آمادگی دارد؟ اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل سرما، برف و باران ما به مدیریت‌های بحران مناطق ۲۲ گانه تهران اعلام می‌کنیم که تمام مسیل‌ها لایروبی شوند.

وی ادامه داد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران مسئول اجرایی لایروبی مسیل‌ها و رفع آبگرفتگی‌ها است و مدیریت بحران بحث نظارت و هماهنگی‌ها را بر عهده دارد و خوشبختانه قبل از شروع آبگرفتگی‌ها تمام لایروبی‌ها انجام شد.

گفت: در جایی که می‌توانستیم از ماشین‌آلات سنگین استفاده کنیم، به کمک آنها و در جایی که امکان‌پذیر نبود به کمک روش دستی تمام لایروبی‌ها را انجام دادیم و با وجود آن که هفته گذشته ۵۰ میلی متر بارش باران در تهران داشتیم، آبگرفتگی مشاهده نشد.

سلیمی با بیان اینکه پمپ‌های آبی خریداری شده‌اند و کارآیی خوبی دارند، تصریح کرد: این ماشین‌های سنگین کار‌آیی بسیار خوبی دارند و نمونه آن را در حادثه ترکیدن لوله آب در خیابان شریعتی مشاهده کردیم و به کمک آن توانستیم آب‌ها را به سرعت تخلیه کنیم.

معاون آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه به صورت آنلاین تمامی مسیر‌ها را رصد می‌کنیم، گفت: با این حال تمام نیرو‌های مدیریت بحران خدمات شهری آماده باش هستند و شیفت بندی نشده‌اند و درحال‌حاضر تمام مانور‌های آمادگی انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از آبگرفتگی ایستگاه‌های مترو چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت: نقشه شریان‌های تهران به صورت آنلاین رصد می‌شود و تمام ورودی‌های مترو که امکان ورود آب از خیابان به داخل آنها وجود دارد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و به شهرداران مناطق ابلاغ کرده‌ایم تا تمهیدات لازم را جهت ممانعت از ورود آب به ایستگاه‌های مترو به عمل آورند و از کیسه‌های شن استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها