|
کدخبر: 138724

حمل واکسن کرونا در کشور به عهده کدام ایرلاین است؟

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت وظیفه انتقال واکسن‌های وارداتی کرونا به کشور و عملیات توزیع میان استان‌ها را به ایران ایر واگذار کرده، گفت: مقدمات کار فراهم شده است.

کاپیتان امیر علیرضا برخور گفت: عملیات واردات واکسن‌های کرونای خریداری شده از سوی دولت و عملیات توزیع میان استان‌های مختلف از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی به هواپیمایی جمهوری اسلامی واگذار شده و هما مسئولیت آن را پذیرفته است؛ مقدمات کار فراهم شده و هر زمانی که به ما اعلام شود، این واکسن‌ها را به کشور منتقل خواهیم کرد.

وی افزود: قرار نیست هواپیمای خاصی برای این جابه‌جایی واکسن‌ها در نظر گرفته شود؛ بلکه آنچه طراحی شده، تعبیه مکان کوچکی در ۵ فروند هواپیماست؛ چون واکسن‌های وارداتی، حجم آن‌چنانی ندارند.

کاپیتان برخور گفت: درجه حرارت و دمای باکس‌های حاوی واکسن کرونا را ستاد ملی مبارزه با کرونا به ایران ایر ابلاغ می‌کند ولی احتمالاً با یخ خشک عملیات خنک‌سازی در طول پرواز را انجام می‌دهیم بنابراین هواپیمای خاصی برای این منظور در نظر نداریم بلکه محفظه انتقال آن ویژه است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره کشور مبدا واکسن‌ها، با ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع، در خصوص توزیع واکسن‌ها در کشور با استفاده از پروازهای داخلی هما، گفت: اگر مراکز تصمیم گیری اعلام کنند که محموله‌ها به چه شهرها یا استان‌هایی باید بروند، ایران ایر این وظیفه را عهده دار می‌شود؛ اما توزیع آن در شهرهای کوچک‌تر بر عهده ستادهای استانی باشد.

منبع: مهر

ارسال نظر