|
کدخبر: 138708

بیشترین راه انتقال کرونا چیست؟

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده از ماسک بهترین راه جلوگیری از آلوده شده به ویروس کرونا است.

جامعه بیشترین راه انتقال کرونا چیست؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بر اساس جدیدترین دستاوردهای پزشکی در زمینه راههای انتقال ویروس کرونا، ریز قطرات تنفسی معلق در هوا (آئروسل) حتی تا ۱۰۰ مایکرو نیز می‌توانند سبب انتقال این بیماری شوند.

مسعود مردانی با تاکید بر اینکه ریزقطرات تنفسی (ذرات خیلی ریز همانند اسپری) می‌تواند در هنگام صحبت کردن افراد آلوده به کرونا در هوا منتشر و سبب انتقال به دیگران شود، افزود: بیشترین راه انتقال ویروس کرونا به دیگران به صورت هوابرد انجام می‌گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص استفاده از شیلد نیز گفت: شیلد و عینک‌های مناسب در جلوگیری از نفوذ کرونا از طریق چشم حدود ۵۰ درصد تاثیرگذار است و افرادی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند باید برای جلوگیری از آلودگی از شیلد یا عینک‌های مناسب را جدی بگیرند.

مردانی با بیان اینکه انسان عاقل آنست که با توجه به شرایط موجود دست‌های خود را به صورت مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست وشو دهد، اظهارکرد: مردم مراقب غذای روباز که در محیط‌های مختلف عرضه می‌شود باشند زیرا اینگونه مواد غذایی در صورت آلودگی احتمال انتقال ویروس کرونا را نیز دارد.

این پزشک متخصص همچنین با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: پمپ بنزین، بیمارستان، مهمانی‌های خانوادگی، جشن‌های نامزدی، عروسی و تولد و هر مکانی که احتمال تجمع مردم در آن وجود دارد از آلوده‌ترین مکان‌ها به شمار می‌رود که مردم باید حساسیت بیشتری برای مراقبت از خود در اینگونه مکان‌ها نشان دهند.

منبع: خبرهای فوری مهم

ارسال نظر