|
کدخبر: 136411

نکاتی درباره ماسک زدن در روزهای بارانی

یک پزشک معتقد است ماسک خیس شده جلوی سرایت ویروس کرونا را نمی‌گیرد، لذا با توجه به بارندگی‌های این فصل لازم است افراد در صورت بیرون رفتن از منزل حتماً از چتر استفاده کنند چراکه ماسک خیس شده در پیشگیری از کرونا خاصیتی ندارد.

علیرضا قبادی با اشاره به اشتباهات رایج استفاده از ماسک، اظهار کرد: یکی از اشتباهات شایع در زدن ماسک این است که برخی از افراد معتقدند که ماسک تأثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد و تعدادی نیز فکر می‌کنند که ماسک فقط مخصوص دهان است و بینی نقشی در تنفس و سرایت کرونا ندارد.

وی با اشاره به اینکه ماسک سه لایه از ماسک نخی و پارچه عادی بهتر است، افزود: برخی از افراد تا زمانی که ماسک شان پاره نشود از آن استفاده می‌کنند درحالی‌که تنها می‌توان سه ساعت از یک ماسک استفاده کرد و بعدازآن نیاز به تعویض دارد.

این متخصص داخلی در کردستان، بابیان اینکه ماسک باید به‌طور کامل دور صورت را بپوشاند، عنوان کرد: سطح داخلی و خارجی ماسک باهم متفاوت هستند افراد به‌راحتی در طول روز با انگشت آلوده به صورتشان دست می‌زنند و باعث ورود ویروس به داخل ماسک شده و سطح داخلی آن را نیز آلوده به ویروس می‌کنند.

قبادی همچنین از دیگر اشتباهات رایج استفاده از ماسک را این‌گونه بیان کرد که افراد تصور می‌کنند تنها با ماسک زدن از سرایت کرونا پیشگیری می‌شود در حالی که در کنار استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضروری است.

به گفته وی ماسک باید فیکس صورت باشد و با توجه به اینکه اندازه صورت همه انسان‌ها یکسان نیست باید افراد ماسک متناسب با صورت خود را انتخاب کنند که روی صورتشان ثابت بماند.

این پزشک در کردستان، با اشاره به شیوه‌های ماسک زدن، ذکر کرد: برخی از افراد فکر می‌کنند اگر ماسک را از صورت‌بردارند و آن را داخل جیب و یا روی میز بگذارند می‌توانند مجدد از آن استفاده کنند درحالی‌که باید بدانند تمام آلودگی داخل جیب و روی میز با ماسک تماس داشته و استفاده آن می‌تواند خطرساز باشد.

قبادی با اشاره به اینکه ماسک خیس شده جلوی سرایت ویروس کرونا را نمی‌گیرد، گفت: با توجه به بارندگی‌های این فصل لازم است افراد در صورت بیرون رفتن از منزل حتماً از چتر استفاده کنند چراکه ماسک خیس شده در پیشگیری از کرونا خاصیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک‌های سه لایه بیشتر از ۳ ساعت ارزش ندارد، خاطرنشان کرد: کادر درمان که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند باید از ماسک N۹۵ استفاده کنند و بین ۶ تا ۸ ساعت این ماسک قابل‌استفاده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر