|
کدخبر: 135404

خانواده مبتلایان به کرونا باید قرنطینه شوند

یک نماینده مجلس گفت: خیلی از کشورها هستند که در دوره کرونا ورود و خروج شهروندانشان را از طریق جی پی اس گوشی‌ها کنترل می‌کنند و کسی بی‌دلیل از خانه خارج شود حتما مواخذه می‌شود زیرا تصمیم محکمی دارند که کرونا را شکست بدهند.

 از طرفی وقتی در این کشورها تعطیلی اعلام می‌شود حقوق و مزایایی از طرف دولت به مردم پرداخت می‌شود که امکان این امر به دلیل تحریم‌ها در ایران وجود ندارد.

قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا به جلوگیری از ابتلای افراد دیگر به این بیماری و پیشگیری از سخت‌تر شدن بیماری فرد کمک می‌کند. اما چه راهی برای پیشگیری از ابتلای اعضای خانواده فرد مبتلا به کرونا وجود دارد؟

تحقیقات نشان داده است کسانی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، حدود نیمی از اعضای خانواده خود را که با آنها زندگی می‌کنند، به ویروس آلوده می‌کنند. از طرفی به دلیل نبود تعطیلی مراکز کار، اگر فردی در یک خانواده مبتلا شود میتواند دیگر افراد خانواده را مبتلا کند و آنها نیز بیماری را با خود به شهر و مراکز کار میبرند.

مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: تعطیلاتی که گذاشتند برای این نیست که دورهمی و سفر برویم. باید در خانه تنها بمانیم و از رفت و آمدها جدا خودداری کنیم. هر رفت و آمدی ممکن است باعث انتقال بیماری شود. ۵۰ درصد از کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند یا مسافرت بوده‌اند و یا در مجلسی شرکت داشته‌اند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از کسانی که به بیماری کرونا مبتلا میشوند در خانه قرنطینه نمیشوند و راحت باعث انتقال بیماری به دیگران می‌شود. ۵۳ درصد از کسانی که درگیر این بیماری هستند و به خانه می‌روند افراد دیگر خانواده را به کرونا مبتلا می‌کنند.

مردانی در رابطه با پیامدهایی که این محدودیت‌ها برای اشتغال کارگران دارد گفت: قرار است وزارت رفاه مامور شود تا عواقب ناشی از بیکاری کارگران را در این مدت بررسی کند و نتیجه را به کمیته مبارزه با کرونا اعلام بکند.

همایون نجف آبادی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در خصوص نحوه کنترل کرونا و محدودیت‌های در دست اقدام برای اجرایی شدن به گفت: مشکلات اقتصادی برای خیلی از افراد پیش می‌آید اما نتیجه دولت مبنی بر این محدودیت‌ها بوده است. مردم باید بدانند که این تعطیلی ضروری بوده و انتظار این است که در این چند روز در خانه بمانند.

وی اظهار کرد: به کسانی که به مراکز پزشکی مراجعه می‌کنند توصیه می‌شود کل افراد خانواده قرنطینه شوند اما نه ما میتوانیم و نه فکر میکنم هیچ کشور دیگری باشد که بالای سر هر شهروند یک مامور بگذارد. فرهنگ جامعه ما و رفتار اجتماعی ما باید به نحوی باشد که خود افراد این مسائل را رعایت بکنند.

این نماینده مجلس گفت: خیلی از کشورها هستند که ورود و خروج شهروندانشان را از طریق جی‌پی‌اس گوشی‌ها کنترل می‌کنند و کسی بی‌دلیل از خانه خارج شود حتما مواخذه می‌شود. از طرفی وقتی در این کشورها تعطیلی اعلام می‌شود حقوق و مزایایی از طرف دولت به مردم پرداخت می‌شود. امکان این امر به دلیل تحریم‌ها در ایران وجود ندارد.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها