|
کدخبر: 133672

شایع‌ترین علائم کرونا در کودکان

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کودکان در ۴۸ ساعت نخست ابتلا به ویروس کرونا، دارای سطح بسیار بالایی از ویروس کووید ۱۹ در مجاری تنفسی خود در مقایسه با افراد بالغ هستند.

دکتر زهرا نهبندانی خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام یافته کودکان کمترین آسیب‌پذیری را در مقابل با ویروس کرونا دارند و از این رو شیوع ویروس در میان این قشر کمتر است و نمی‌تواند باعث نگرانی زیادی باشد، اما با این حال، کودکان یکی از ناقلان فعال کرونا هستند.

 وی با تاکید بر اینکه به دلیل توانایی کودکان در انتقال آسان کووید ۱۹ به دیگران، باید نسبت به این موضوع حساس بود گفت: علائم ابتلا به کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت است و شواهد نشان می‌دهد در بسیاری از موارد والدین نسبت به شناسایی صحیح علائم ناتوان هستند و علائم کرونا را به بیماری‌های دیگر نسبت می‌دهند.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا هیچ علائمی ندارند. با این حال، تحقیقات دانشمندان نشان داده است از میان کودکان مبتلا به کرونا که علائم بیماری را از خود نشان می‌دهند، ۵۵ درصد از بی‌حالی و ضعف رنج می‌برند. همچنین ۵۳ درصد این کودکان از سردرد شکایت داشته‌اند و بیش از ۵۰ درصد آنها نیز علائم تب را نشان می‌دهند. گلو درد با ۳۸ درصد، بی‌اشتهایی (که منجر به بی‌میلی از خوردن وعده‌های غذایی می‌شود) ۳۵ درصد، مشکلات مختلف پوستی شامل خارش، التهاب، جوش و... با ۱۵ درصد، و اسهال با ۱۳ درصد از جمله شایع‌ترین علائم کرونا در کودکان مبتلا بوده است.

 دکتر نهبندانی افزود: پژوهشگران اعلام کردند علائم تازه‌ای از ابتلای کودکان به ویروس کرونا را کشف کردند که به طور کامل با بزرگسالان متفاوت است. مهم‌ترین یافته‌ها از علائم ابتلای کودکان به کووید ۱۹ نشان می‌دهد علامت رایج در این قشر از دست دادن اشتها است. اگر می‌بینید که کودکان تمایلی برای خوردن غذا ندارند و از خوردن برخی وعده‌های غذایی طفره می‌روند، این مورد می‌تواند یکی از علائم رایج ابتلا به کرونا در آنها باشد.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها