|
کدخبر: 133608

واکسن کرونای چینی به ایران می رسد؟

یک هفته پیش سفیر چین در ایران گفته بود که هرگاه کار تولید و توزیع واکسن کرونا به اتمام برسد، این واکسن را در اختیار ایران نیز قرار خواهند داد.

جامعه واکسن کرونای چینی به ایران می رسد؟

 حال پس از اینکه رسانه‌های چین از موفقیت‌آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر داده‌اند به نظر می‌رسد به زودی واکسن کرونا چین به ایران نیز برسد.

یک هفته پیش سفیر چین در ایران گفته بود که هرگاه کار تولید و توزیع واکسن کرونا به اتمام برسد، این واکسن را در اختیار ایران نیز قرار خواهند داد.

چانگ هوا درباره کرونا و همکاری برای مقابله با این پاندومی گفت: چین با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس(از جمله ایران) در خصوص مبارزه با کووید ۱۹ همکاری فعالانه‌ای دارد و هرگاه که کار تولید و توزیع واکسن به اتمام رسید، واکسن‌ها را به میزان نیاز در اختیار آنها قرار می‌دهد. چین همواره آماده است تا به تمامی کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی در پیشبرد ثبات و امنیت منطقه و ساختن یک «مامن امنیت» ملحق شود.

در همین حال رسانه‌های چین از موفقیت‌آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر داده و اعلام کرده‌اند: هیچ‌یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

«لیو جینگجن» رئیس شرکت داروسازی سینوفارم چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفته است: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر با واکسن مذکور واکسینه شده‌اند که از میان آنان ۵۶ هزار نفر سفرهای خارجی داشته‌اند ولی هیچ کدامشان کرونا نگرفته‌اند و علائم منفی نیز در میان واکسینه شده‌ها مشاهده نشده است.

رئیس شرکت داروسازی و تولید واکسن سینوفارم نیز گفته که از ماه ژوئن، آزمایش‌های کلینیکی مرحله سه سینوفارم در ده‌ها کشور و منطقه از جمله امارات، مصر، بحرین، پرو و ​​مراکش با بیش از ۵۰ هزار داوطلب در جریان بوده است.

لیو افزود: نمونه‌ها و داده‌های علمی اثبات می‌کند که واکسن ساخت این شرکت برای مقابله با کرونا بسیار موثر است.

به گفته وی، سینوفارم قرار است تا پایان امسال میلادی حدود ۱۰۰ میلیون دز واکسن تولید کند و برآورد می‌شود که سال آینده میلادی میزان تولید به یک میلیارد دز برسد که برای مردم چین قابل استفاده خواهد بود.

حال پس از اینکه رسانه‌های چین از موفقیت‌آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر داده‌اند به نظر می‌رسد به زودی واکسن کرونا چین به ایران نیز برسد. این در حالیست که در چند روز اخیر کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در همین مورد سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته است: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

ارسال نظر