|
کدخبر: 129679

مدارس تهران نونوار می شوند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران از آغاز طرح احداث ۳۰ هزار کلاس درس در استان تهران خبر داد.

جامعه مدارس تهران نونوار می شوند

شکراله حسن بیگی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در استان تهران گفت: بر اساس احصا و شناسایی کمبودهای کلاس‌های درس در استان تهران مشخص شد که این استان به ۳۰ هزار کلاس درس نیاز دارد.

وی ادامه داد: این کلاس‌های درس یا باید ساخته شود و یا نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد که قرار شد این اقدام با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس، خیّرین مدارس و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی انجام شود که با هماهنگی فرمانداران و آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نیازهای مذکور به فرمانداران ابلاغ شده و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تاکید کرد: در این طرح اقدامات دولت و خیّرین مدرسه‌ساز مناسب بوده اما مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در این طرح کمرنگ بوده که تلاش داریم بنگاه‌های خصوصی بزرگ نیز در این طرح اقدامات بیشتری انجام دهند.

حسن بیگی افزود: قانون به اداره کل آموزش و پرورش اجازه داده قسمتی یا تمامی یک مدرسه ارزشمند را بفروشد و به جای آن در دیگر نقطه پایتخت مدارسی احداث کند که این طرح به کمبودهای فضای آموزش و پرورش در تهران و شهرستان‌ها کمک کند چراکه در قبال ملکی با ارزش که به فروش می‌رسد بعضا می‌توان چندین مدرسه احداث کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر