|
کدخبر: 129374

افتتاح ایستگاه جدید در خط ۷ مترو تهران

سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاح ورودی جدید ایستگاه شهید نواب صفوی، گفت: ایستگاه شهید نواب صفوی یک ایستگاه تقاطعی در خطوط ۲ و ۷ است که ورودی دیگر این ایستگاه در خط ۲، خرداد ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد.

جامعه افتتاح ایستگاه جدید در خط ۷ مترو تهران

او افزود: امروز ورودی مستقل دیگر این ایستگاه با سالن فروش بلیت و سیستم‌های تجهیزاتی شامل بخش تهویه، اطفای حریق، مخابراتی، ۱۰ دستگاه پله برقی و... وارد مدار بهره‌برداری شد.

هاشمی ضمن اشاره به عبور خط ۷ از زیر خط ۲ مترو، گفت: ایستگاه نواب صفوی جزو عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران به شمار می‌رود. خط ۷ دارای عمق ۴۷ متری است. این ایستگاه در خیابان آذربایجان در مجاورت با بزرگراه شهید نواب صفوی و فضا‌های تجاری در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به قرارگیری این ایستگاه در یک محدوده تجاری، توضیح داد: با افتتاح این ورودی جدید در خط ۷، دسترسی شهروندان به مترو تسهیل‌تر می‌شود. این ایستگاه برای استفاده ۵۰ هزار نفر به صورت روزانه طراحی شده است.

 نهایی شدن مراحل قرارداد ساخت ۱۰۴ قطار/ طراحی و تولید قطارهای ۸ واگنه برای نخستین بار

به گفته هاشمی؛ دسترسی شهروندان در گذشته از سکوی جنوبی ورودی خط ۲ بود، اما درحال‌حاضر مسافران برای ورود به خط ۷ به صورت مستقیم از این ورودی جدید استفاده می‌کنند.

او بیان کرد: باتوجه به حمایت از تولیدات داخل، تعدادی از تجهیزات این ورودی و ایستگاه‌هایی که قرار است در آینده افتتاح شود، ساخت داخل است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران توضیح داد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت باید حمایت پررنگی از توسعه حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر‌ها داشته باشد. براساس قانون پنج ساله ششم، دولت باید دو هزار دستگاه واگن تا پایان سال ۱۴۰۰ به کلانشهر‌ها تخصیص دهد. هزار و ۵۰ دستگاه واگن سهم مترو تهران است.

البته از سال ۱۳۸۹ تاکنون، یک دستگاه اتوبوس از طریق دولت برای کلانشهر‌ها به خصوص پایتخت تأمین نشده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۲۴۰ کیلومتر شبکه مترو در تهران ساخته شده است که معادل همین میزان باید در برنامه ساخت برای آینده قرار گیرد.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها