|
کدخبر: 128991

خبر مهم آموزش پرورش برای استخدام معلمان

معاون حقوقی وامور مجلس وزارت آموزش پرورش درباره آخرین روند استخدام و آغاز دوره‌های آموزشی ۲۵ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس توضیح داد.

جامعه خبر مهم آموزش پرورش برای استخدام معلمان

قاسم احمدی‌لاشکی در پاسخ به این پرسش، آیا مجلس مصوبه‌ای را برای استخدام نیرو‌های نهضت سوادآموزی که در آزمون استخدامی پذیرفته نشده‌اند، داشته است، اظهار کرد: مجلس در این باره مصوبه‌ای را پیگیری می‌کند، اما تا زمانی که به قانون تبدیل نشود الزام‌آور نیست.

وی افزود: هر زمان این موضوع توسط شورای نگهبان تأیید و ابلاغ شد، آن وقت آموزش و پرورش آن را اجرا خواهد کرد؛ آنچه که در مجلس تصویب شده، کلیات است و باید مجدد به کمیسیون آموزش ارجاع شود پس از آن به صحن علنی مجلس برود که با تأیید در صحن علنی به شورای نگهبان می‌رود و اگر از سوی آن‌ها نیز تأیید شود قابل اجرا خواهد بود و این مراحل زمان‌بر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ما نمی‌توانیم به انتظار این موضوع بنشینیم، بنابراین فعلاً ۲۵ هزار نفر از افرادی را استخدام خواهیم کرد که مشمول استفساریه اردیبهشت ۹۹ هستند یعنی قبول شدگان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی، نیرو‌های پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی.

احمدی لاشکی ادامه داد: استان‌ها امتیاز‌ها را مدنظر دارند و براساس سهمیه هر استان ۲۵ هزار نفر برای امسال جذب خواهند شد و مابقی افراد مشمول تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال ۱۴۰۰ استخدام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ما تلاش می‌کنیم هرچه زودتر کار‌ها نهایی شود، عنوان کرد: حداکثر تا آذرماه ۲۵ هزار نفر از افراد مشمول استخدام به دانشگاه فرهنگیان برای طی دوره آموزشی یک ساله معرفی خواهند شد که دوره آموزشی آن‌ها غیرحضوری بوده و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره ارائه لایحه رتبه بندی معلمان نیز مطرح کرد: دولت برای رتبه‌بندی مبالغی را در نظر گرفته بود که طی دو نوبت به حقوق معلمان اضافه شد. اما مجلس بحثی را داشت و معتقد بود که باید لایحه رتبه‌بندی ارائه شود که کار‌ها را نهایی کرده‌ایم.

احمدی‌لاشکی ادامه داد: در لایحه رتبه‌بندی، معلمان در رتبه‌های یک تا پنج تقسیم می‌شوند که جلسات مرتبط با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برگزار شده و این لایحه به دولت ارائه می‌شود تا پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی به صحن علنی دولت برود و پس از تأیید در آنجا به مجلس ارائه شود.

منبع: تسنیم
  • شیعه ارسالی در

    جناب وزیر در مورد کمبود نیروی خدماتی که الان قریب به چهار ساله تدابیری دارین مدر سه ها اسرار ولی سازمان انکار

    • ناشناس ارسالی در

      اصرار

  • عبدالمالک شه نوازی ارسالی در

    من جانباز شیمیایی هستم پسرم من به نام من و چهر شه نوازی استخدام نمایید

  • سعید ارسالی در

    سلام یک فکری بحال نیروهای خرید خدمات آموزشی هم بکنید حداقل حقوق ماهیانه بدید با این گرونی چطوری زندگی کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام پس ماهایی که معلم نیستیم و داریم برای آزمون میخونیم تکلیفمون چیه

    • سپیده ارسالی در

      باید چیکارکنیم؟

  • علی لطفی ارسالی در

    سلام بخدابعضی ازاین نهضت هاحتی نمی‌دانند یک کسرمخرج مشترک بگیرندوحل کند.بخداماکه دیپلم تجربی داریم والا تدریسمون ازاینهابهتره اکثرا بی سواد.حیف شغل برای اینها

  • ناشناس ارسالی در

    سلام یعنی مبارک این دولت نباشه که بخواد حق التدریس ها را استخدام کند ..پس کو ؟؟ اینها همه با بیش از ۱۵ سال سابقه و با م دارک بالای لیسانس و تجربه ی کافی هنوز با حقوق خیلی پایین یعنی از معلم های رسمی ه م بهتر کار میکنن و اونوقت حتی یک سوم حقو ق رسمیها را ندارند و کارشون ۲۴ ساعته ولی بیمه شون نصفه و تابستان بدون بیمه و بدو ن حقوق هستند.دولت هم داره از این ها بیگا ری میکشه و حقشونو میخوره. انشاالله که از حلقومشون در بیاد ..چند سال چشم انتظار ا ستخدام آخه؟؟ خیر نبینن.

  • سلام ب ارسالی در

    استخدام مهد کودک‌ها وپیش دبستان‌ها ظلمی بزرگ است به تحصیلکرده های بیکار

  • ناشناس ارسالی در

    معلمان پیش دبستانی اکثرشون دارای تحصیلات عالیه هستند وبا حقوق کم وبدون امکانات ب ه امید استخدام شدن دارند تلاش میکنند

  • گ_ن ارسالی در

    باعرض سلام وادب من حق التدریسم توی یک رو ستای درجه۳برای رسیدن به کلاس درس۷صبح بات نهاسرویس به سمت روستاکه مربوط به ۷۰سال پ یشه بدون رعایت پروتکل بهداشتی تازه۸میرسی م مدرسه خسته ازمسیری طولانی واسترس مبتلا شدن به کروناتوی مدرسه نیزباکمترین امکانا ت بهداشتی باکلاسهای ۲۷نفره که تازه بااین که نصف شدن۱۳و۱۴نفره دریک فضای کوچک بامدر ک فوق لیسانس تربیت بدنی مجبورت کنن پایه سوم تدریس کنی با ماهی۲۳۰۰۰۰۰هزارکه مقدار ی بیمه، ۲۵۰هزارکرایه کم میشه بازم میگیم خداروشکرکه به تعدادی بچه مثل فرشته درس میدیم حداقل ثواب داره ،۱۵روزشهریورباکرون اجنگیدیم کلاس رفتیم به امیداینکه تابستان کلاس نداشتیم این ۱۵روزم خوبه یکی ازمسئو لین عزیزفرمودندسال۱۴۰۰با۱۵روزخردادپرداخت می کنیم سال۱۴۰۰یه ساقه کرفسم بایک میلیو ن میشه خرید؟تورابخدااین همه ظلم نکنید

  • فرزین ارسالی در

    سلام.ترا بخد فکری بحال سرباز معلمان حق التدریس استفساریه ماده ۱۰ تبصره ۱۷ فوق دیپلم که دوساله استخدامی شاملشون میشه وشرایطشون دارند بکنید بخدا به پیغمبر به فاطمه همش وهمش همش پارتی میخواد ما بجز خدا پارتی نداریم یا حد اقل اولویت فر ند فرهنگی در نظر بگیرید دیگه بسه از خدا وروز قیامت نکیر و منکر بترسید اونایی که آشکارا پارتی بازی میکنید بخدا میتونید استخدام کنید

  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنت کنه کسی که مملکتی را خراب کرد رف ت کسی پارتی وپول داره معلم میشه دکتر میش ه کارمند میشه حتی زمین داره کشاورز میشه ولی کسی مثل من که نه پول پارتی دارم ن ه زمانی گه انقلاب شده پدرم کسی داشته که بخور بخور بوده صاحب زمینی بشه الان حداقل کشاورزی کنم خدا نگذرازکسانی که به اسم اسلام فقط خیانت میکنن

  • ناشناس ارسالی در

    یکی نیست به این لاشکی بگه چرا شب قبل خواب برا استخدام حق التدریس ها یه حرف میزنی صبح که از خواب پا میشی یه حرف دیگه. آخه قردادی ها رو چرا دیقه نود اضافه کردی به این استخدام چهار گروه :حق التدریس ها، خرید خدمت ها، شرکتی ها و پیش دبستانی ها، الهی خیر نبینین

  • مربی پیش دبستانی ارسالی در

    چندین ساله بدون حقوق وبیمه ،ما مربیان پی ش دبستانی کار میکنیم ،آقایان،مسئولان ،عز یزان رحمی انصافی عدالتی ،بیمزد بودومنت ه رخدمتی که کردم/یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت ،/رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس /گویا ولی شناسان رفتند از این ولایت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها