|
کدخبر: 128851

آخرین آمار فوتی‌‌های کرونا در کشور (۹۹/۷/۲۵)

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

جامعه آخرین آمار فوتی‌‌های کرونا در کشور (۹۹/۷/۲۵)

دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید البته خوشبختانه تاکنون ۴۲۰ هزار و ۹۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته لاری ۴۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند؛ تاکنون ۴ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری هشدار داد: یکی از رفتارهای اجتماعی خطرآفرین در ارتباط با ویروس کرونا، برگزاری مهمانی‌‌ها و دورهمی‌‌های خانگی است که متأسفانه بر اساس شواهد موجود، الگوی شیوع کرونا در کشور، در حال حرکت به سمت سرایت‌‌های خانوادگی است بنابراین از تمام هموطنان عزیز خواهشمندیم در خانه ماندن را به عنوان یک ضرورت اساسی بدانند و از روش‌‌های مجازی برای دیدارهای خانوادگی استفاده کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها