|
کدخبر: 128491

سیگاری ها از چه روشی برای سفیدی دندان استفاده کنند؟

مشکل تغییر رنگ دندان افراد سیگاری همیشه موردی بوده که باعث آزار این افراد شده و زیبایی دندان آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

جامعه سیگاری ها از چه روشی برای سفیدی دندان استفاده کنند؟

مشکل تغییر رنگ دندان افراد سیگاری همیشه موردی بوده که باعث آزار این افراد شده و زیبایی دندان آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل اکثر این افراد همیشه به دنبال روشی هستند که دندان‌های خود را با وجود مصرف سیگار سالم و سفید نگه دارند. برای پیدا کردن راه حل این مشکل ما سراغ متخصص دندانپزشکی دکتر یوسف بالوی پور رفتیم تا راهکارهای اصولی و راحتی که برای سفید کردن دندان افراد سیگاری وجود دارد را پیدا کنیم.

بسیاری از افراد تصور میکنند که مراجعه به یک دندانپزشکی شبانه روزی معمولی هم میتواند به راحتی مشکل لکه دار شدن دندان در اثر مصرف سیگار را از بین ببرد، این موضوع در طولانی مدت باعث میشود که مینای دندان آن‌ها ضعیف شود و به همین دلیل با مشکلات بیشتری روبرو شوند. دکتر بالوی پور به عنوان یکی از متخصصان دندانپزشکی سعادت آباد بر این عقیده است که همیشه علاوه بر تمرکز بر زیبایی دندان، باید حفظ سلامت بخش‌ های دیگر لثه و دندان‌ را نیز در نظر گرفت تا علاوه بر به دست آوردن زیبایی در کوتاه مدت، از سالم بودن دندان‌های خود در طولانی مدت نیز لذت ببرید.

دلیل زرد شدن دندان‌ها

قبل از پاسخ به این سوال که سیگاری‌ها از چه روشی برای سفیدی دندان استفاده میکنند، باید با دلایل اصلی زرد شدن دندان آشنا شد تا برای حل این مشکل اقدامات آگاهانه تری انجام داد. زرد یا قهوه‌ای شدن دندان در اثر مصرف سیگار معمولا از بخش‌های پایینی نزدیک به لثه شروع میشوند و سپس به سمت تاج دندان انتشار می‌ یابد. در صورت عدم رسیدگی به این مشکل مینای دندان شما نازک میشود و کم کم دچار پوسیدگی دندان خواهید شد. اولین راهکار دائمی و درستی که پیش روی افراد سیگاری قرار دارد بی شک ترک سیگار است. چون تا وقتی که سیگار میکشید، عوارض منفی آن با شما خواهد بود. ولی به هر حال بسیاری از افراد سیگاری حاضر به ترک نیستند و به همین دلیل بیشتر تمایل به پیدا کردن راهی برای بازگرداندن زیبایی دندان خود دارند.

راه حل ساده‌ای که برای آن مشکل پیدا میکنند سفید سازی دندان با استفاده از مواد شیمیایی موجود در بازار و یا لایه برداری از دندان در دندانپزشکی است. نکته‌ای که در خصوص این دو روش باید در نظر داشته باشید این است که بعد از انجام آنها دندان‌های شما آسیب پذیرتر از قبل خواهند شد و حتی با وجود این که به صورت موقت تا مدتی دندان‌های شما سفید خواهد بود؛ بعد از مدتی می‌بینید که دندان هایی که سفید کرده اید با سرعت بیشتری لکه دار می‌شوند. همچنین به گفته دکتر یوسف بالوی پور بسیاری از مواد سفید کننده موجود در بازار که بدون نسخه به فروش میرسند ممکن است دارای مواد اسیدی باشند که آسیب‌های جدی به دندان شما میزنند. پس میتوان گفت که بهترین راه حل بعد از ترک سیگار این است که به دندان پزشکی بروید و بعد از گرفتن خدمات تخصصی، به صورت مدام به سلامت و بهداشت دهان و دندان‌های خود رسیدگی کنید.

در ضمن اگر لکه‌های ایجاد شده روی دندان های شما در مراحل اولیه شکل گیری خود هستند شما میتوانید با مراقبت بیشتر، زیبایی دندان‌ خود را به راحتی در خانه تامین کنید؛ در ادامه این روش ها را با شما در میان میگذاریم.

استفاده از زغال فعال

زغال فعال دارای نوعی ذرات ریز است که می‌ تواند انواع مایعات را به راحتی از درون خود عبور دهد. به همین دلیل وقتی شما از آن برای پاکسازی دندان‌ های خود استفاده می‌ کنید به راحتی ذرات میکروسکوپی و پلاک‌ها از بین می رود. پلاک ها که عامل اصلی به وجود آمدن لکه روی دندان های شما هستند، جذب این ذغال‌ها شده و بعد از شستشوی دهان تا حد زیادی لکه ها از بین می رود. روش استفاده از زغال فعال به این صورت است که شما با استفاده از یک مسواک مرطوب کمی از آن را به دندان‌های خود بکشید. به خصوص قسمت‌هایی که لکه‌های بیشتری دارد را با دقت و جدیت بیشتری تمیز کنید. بعد از تمیز کردن، آب در دهان خود بچرخانید و بیرون بریزید. در ضمن این شیوه برای کسانی که از لمینت، کاپ و یا روکش دندان استفاده می کنند، مناسب نیست.

تغذیه مناسب

خوردن مواد غذایی سالم باعث می‌شود که سلامت دندان و لثه‌های شما تا حد زیادی تامین شود. تحقیقات نشان می دهد که مواد غذایی مانند توت فرنگی، دارای آنتی اکسیدان و ترکیبات مفید دیگری هستند که تاثیر زیادی بر روی سلامت دندان‌ها و البته سفید کردن آنها دارد. علاوه بر توت فرنگی شما می‌توانید از خوراکی‌های دیگری مانند: “مغز گردو و بادام، کرفس، سیب زمینی، کدو حلوایی و هویج، قارچ، تخم مرغ، سبزیجات دارای برگ تیره، سیب یا گلابی، منابع کلسیم و به خصوص لبنیات” در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

پوست پرتقال یا لیمو ترش

پوست مرکبات مانند پرتقال یا لیمو ترش دارای اسید‌های مفیدی است که استفاده از آنها در بازه‌های زمانی مشخص باعث می‌شود لکه‌های کوچک و جدیدی که روی دندان شما ایجاد شده اند از بین برود. نکته مهمی که در خصوص استفاده از این روش باید بدانید این است که استفاده طولانی مدت از پوست پرتقال یا لیمو ترش به دلیل وجود اسید ممکن است به مینای دندان شما آسیب بزند؛ در این صورت می‌توان یک بار از بعد انجام آن با آب دندان‌های خود را بشویید.

سرکه سیب

وجود آنتی باکتریال‌ های طبیعی درون سرکه سیب باعث شده که از آن به عنوان ضد عفونی کننده دهان و دندان استفاده شود. برای استفاده از سرکه سیب در راستای از بین بردن لکه‌های به وجود آمده در اثر مصرف سیگار شما باید آن را حدود یک دقیقه با انگشتان خود بر روی دندان‌هایی که لکه شده‌اند بمالید یا کم کم به مرور زمان از بین برود. در ضمن بعد از شستشوی دندان‌ها با سرکه سیب حتما باید با استفاده از خمیردندان‌های بدون فلوراید دندان‌های خود را مسواک بزنید تا مواد اسیدی سرکه سیب بر روی دندان‌های شما باقی نماند و باعث خوردگی مینای دندان نشود.

استفاده از روغن نارگیل

تجربه نشان داده است که چرخاندن روغن نارگیل در دهان یکی از روش‌های موثر برای سفید کردن دندان هاست و افرادی که از این روش استفاده کرده اند از نتیجه راضی بوده اند. استفاده از این روش علاوه بر این که به زیبایی دندان‌ کمک می‌کند برای حفظ سلامتی دندان‌های شما نیز مفید است. روش استفاده از روغن نارگیل به این صورت می‌باشد که شما باید آن را به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه درون دهان خود بچرخانید و یا با استفاده از یک دستمال تمیز که به روغن نارگیل آغشته شده است آن را بر روی لکه‌های دندان خود بمالید تا شاهد سفید شدن دندانهای خود باشید.

رعایت بهداشت دندان و مسواک زدن مداوم

مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی یا بعد از خوردن یا نوشیدن هر چیزی میتواند به سفیدتر شدن دندان‌های شما کمک کند. اما به یاد داشته باشید که از مسواک‌های نرم استفاده کنید تا مینای دندان شما دچار سایش نشود.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها