|
کدخبر: 125519

واکسن آنفلوآنزا کِی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود؟

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: توزیع واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی آغاز شده و در داروخانه‌ها هم بزودی توزیع می‌شود.

جامعه واکسن آنفلوآنزا کِی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود؟

دکتر نادر توکلی افزود: واکسن آنفلوانزا در ۲ مرحله وارد کشور می‌شود که مرحله اول آن حدود ۱.۵ میلیون دوز وارد کشور و توزیع آن هم آغاز شده است، مرحله دوم هم وارد چرخه توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: این واکسن در مرحله اول در اختیار گروه‌های پرخطر مانند زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کادر پزشکی قرار می‌گیرد که برخی افراد مانند زنان باردار و کارکنان بیمارستان‌ها به صورت رایگان این واکسن را دریافت می‌کنند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: هنوز زمان طلایی برای تزریق واکسن وجود دارد و در مرحله دوم هم این واکسن در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد تا در دسترس نیازمندان به این واکسن قرار گیرد و به عبارتی نگرانی از بابت توزیع این واکسن وجود ندارد.

دکتر مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم امروز اعلام کرد: در روز شنبه پنجم مهر حدود نیمی از مقدار تعیین شده واکسن آنفلوانزا (تخصیص ۱.۵ میلیون دوز ) به معاونت بهداشت وزارت بهداشت تحویل داده شد که بلافاصله با هماهنگی قبلی، توزیع در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد. روند تحویل واکسن به سردخانه مرکزی واکسن در روز ۶ و ۷ مهر نیز ادامه دارد و به همین شکل توزیع به استان‌ها و شهرستان‌ها استمرار خواهد داشت.

۲۰ تا ۲۵ درصد دانش آموزان تهرانی حضور فیزیکی در مدارس دارند

توکلی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد میزان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس، گفت: ارزیابی انجام شده در شهر تهران، نشان می‌دهد که میزان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است، در حالی که در شهرستان‌های اطراف تهران این درصد مقداری بیشتر است.

وی ادامه داد: استانداردهایی تعیین شده تا مدارس بتوانند به شکل حضوری به دانش آموزان خدمت ارائه کنند که رعایت آنها بسیار مهم است. طبق این اصول مدرسه‌ای که می‌خواهد به شکل حضوری کلاس‌ها را برگزار کند باید پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کند.

توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از استانداردهای وضع شده را حضور کارشناس بهداشتی برای دانش آموزان به خصوص دانش آموزان کمتر از ۱۰ سال اعلام کرد و گفت: مدارس باید اتاقی را برای نگهداری دانش آموزان مشکوک به بیماری کرونا در نظر بگیرند تا این افراد با سایر دانش آموزان در تماس نباشند.

وی افزود: در صورتی که دانش آموزی دارای علایم بیماری مانند سرفه، گلودرد و تب باشد، باید در این اتاق نگهداری و در اسرع وقت تحویل والدین شود تا در صورت مبتلا بودن، روند درمان آنان آغاز شود.

وی به والدین توصیه کرد دانش آموزانی که دارای علایمی مانند سرفه، گلودرد و تب هستند را به هیچ وجه به مدرسه نفرستند و اظهارکرد: آنها باید در خانه استراحت کنند تا پس از گذران دوران نقاهت و به‌دست آوردن بهبودی کامل به مدرسه بروند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین گفت: مدارسی که استانداردهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، حضور دانش آموزان به خصوص کمتر از ۱۰ سال منطقی نیست.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر