|
کدخبر: 124283

معاون وزیر صمت به داد دانش‌آموزان رسید

نشست بررسی مهم‌ترین چالش‌های صنعت نوشت افزار و لوازم التحریر با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

جامعه معاون وزیر صمت به داد دانش‌آموزان رسید

مهدی صادقی نیارکی در این نشست با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر این بیماری بر کاهش تقاضای نوشت افزار بیان کرد: صنایع متعددی بدلیل کاهش متقاضی و محدودیت‌های فضای کسب و کار با مشکلات مالی روبه رو شدند و تمهیداتی برای آسیب‌های اقتصادی-صنعتی ناشی از این بیماری در نظر گرفته شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان صنعت نوشت افزار تصریح کرد: صنعت نوشت افزار نیز به رغم آغاز سال تحصیلی با کاهش متقاضی روبه رو بوده و ضروری است برای کاهش آسیب‌های اقتصادی به این صنعت تدابیری در نظر گرفته شود.

صادقی نیارکی افزود: این صنعت در شرایط کنونی با تکیه بر توسعه ساخت داخل و ممنوعیت ورود محصولات مشابه خارجی اقدامات خوبی را انجام داده است و خوشبختانه بازار با کمبود لوازم التحریر روبه رو نیست.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: درحال‌حاضر تسهیلاتی برای صنایع آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم تا صنعت نوشت افزار نیز از حمایت‌های دولت برای بهبود وضعیت تولید وتوانمندسازی بهره‌مند شود.

در ادامه این نشست نمایندگانی از تشکل تخصصی صنعت نوشت افزار با طرح مشکلات و چالش‌های پیش روی این صنعت ازعدم استقبال دانش آموزان و دانشجویان در شرایط کنونی اظهار نارضایتی کرده و خواستار اتخاذ تدابیری برای جبران زیان‌های اقتصادی ناشی از کاهش تقاضا در شرایط کنونی شدند.

تسریع در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز از گمرک و همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز مورد نیاز این صنعت نیز از جمله دغدغه هایی بود که در این نشست به آن پرداخته شد و تصمیماتی برای بهبود وضعیت این صنعت اتخاذ شد.

منبع: صنعت ‌کار

 

ارسال نظر