|
کدخبر: 119554

در این شهر ۱۰۰۰ معلم کم است!‌

معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش کاشان از کمبود یک هزار نیروی معلم در این مجموعه خبر داد.

محمدحسین زاهدی با بیان ایکه سه هزار و ۳۰۰ فرهنگی در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مشغول به کار هستند، اظهارکرد: ۳۳۰ نفر از همکاران ما خرید خدمات هستند و از سوی دیگر نیز ما یک هزار نیروی معلم کمبود داریم.

وی ضمن اشاره به کمبود ۱۷۰ الی ۱۸۰ نیروی خدماتی در آموزش و پرورش شهرستان کاشان افزود: با توجه به این امکانات و نیروی انسانی بسیار خوب کار می‌شود و بازدهی خوبی داریم چراکه همکاران ما در آموزش و پرورش شهرستان کاشان برای آموزش دانش‌آموزان از جان مایه می‌گذارند.

معاون نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان ضمن اشاره به حضور هشت هزار و پانصد دانش آموز اتباع از کشورهای مختلف ابرازکرد: با انجام محاسبات صورت گرفته دانش‌آموزان اتباع ۲۳۴ معلم نیاز دارند و وقتی با کمبود رو به رو هستیم این موضوع می‌تواند برای آموزش و پرورش یک دغدغه باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان کاشان با تمام توان در خدمت دانش‌آموزان است، گفت: کمبود نیروی انسانی به روش‌های مختلف جبران می‌شود که یکی از راهکارهای آن تدریس عوامل اجرایی مدارس همچون معاونان است و برخی از پست‌ها همچون مربی پرورشی و غیره به مدرسه اختصاص پیدا نمی‌کند.

زاهدی با بیان اینکه معلمان ابتدایی ما معلم تربیت بدنی ندارند، تصریح کرد: با وجود آنکه در چارت نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش نیروی مورد نظر تعریف شده اما نیرو تعلق نمی‌گیرد در حالی که آموزش و پرورش تنها به دو صورت آزمون استخدامی سراسری و دانشگاه فرهنگیان امکان جذب نیرو دارد.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص فضای مجازی و آموزش مجازی تاکید کرد: در ابتدا آسیب‌شناسی صورت پذیرفت و وزارت آموزش و پرورش نیز تعهد کرده است که زیرساخت‌های لازم در خصوص سامانه شاد تقویت شود و از سوی دیگر نیز برخی دانش‌آموزان به دلیل جایگاه مالی امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها