|
کدخبر: 80462

ماجرای رجیستری کردن غیرقانونی ۳۰ هزار گوشی چه بود؟

محبی گفت: وضعیت ۳۰ هزار تلفن همراه که به صورت غیرقانونی رجیستری شده‌ بودند به سامانه برگشته است و مشکلی در این زمینه نداریم.

گسترش نیوز: مهدی محبی رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی درباره وضعیت ۳۰ هزار موبایلی که به صورت غیرقانونی رجیستری شده‌اند، اظهار کرد: وضعیت ۳۰ هزار موبایلی که به‌صورت غیرقانونی رجیستری شده‌اند، به سامانه برگشته است و مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی ادامه داد: اگر موبایلی هنوز رجیستری نشده و به سامانه برنگشته، ممکن است، تخلفی را انجام داده باشد یا شکایتی برای آن ثبت شده باشد.

محبی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون مشکلی در زمینه رجیستری گوشی‌های تلفن‌همراه وجود ندارد و امیدواریم که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

گفتنی است، به دنبال فعال شدن سامانه رجیستری تلفن‌همراه و قطع شدن درآمد قاچاقچیانی که از واردات تلفن‌همراه، مبالغ کلانی نصیب‌شان می‌شد، واردات گوشی‌های تلفن‌همراه به صورت مسافری با عوارض گمرکی کمتر، تبدیل به راهی برای دور زدن قانون توسط قاچاقچیان شده بود.

همین موضوع باعث شد تا برخی از آژانس‌های مسافرتی، اطلاعات مسافران خود را به شکل غیرقانونی در اختیار شخص ثالث قرار دهند، تا عده‌ای فرصت‌طلب برای ثبت تلفن‌همراه قاچاق با بهره‌گیری از اطلاعات مسافران، برای ثبت در سامانه رجیستری اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها