|
کدخبر: 64287

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

۶ سلاحی که زنان را در کسب‌وکار موفق می‌کند

مسیر رسیدن به موفقیت چیست؟ برای اینکه بتوانیم در کسب‌وکار خود فرصت‌ها و تهدیدها را به‌خوبی تشخیص دهیم و همواره در مسیر رشد و پیشرفت باشیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ راز موفقیت چیست؟

همه این‌ها، و البته سؤالات بیشتری ازاین‌دست، رایج‌ترین سؤالات و دغدغه صاحبان کسب‌وکارها و کارآفرینان است. پاسخ به این سؤالات به‌ویژه برای زنان به‌عنوان افرادی که سابقه تاریخی حضور جدی آنان در تجارت و اقتصاد کمتر از مردان است، در دنیای امروز بسیار جدی‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

گسترش‌نیوز: زنان به‌عنوان تقریباً نیمی از جمعیت هر کشوری، این روزها نقشی پررنگ و اثرگذارتر از قبل در عرصه‌های اقتصادی و تجارت پیدا کرده‌اند.

zanankarafarin1.jpg

انگیزه و شوق زنان را هم برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر پر این عرصه‌ها در این روزها نباید نادیده گرفت. شوقی که از کثرت تعداد آنان در دانشگاه‌ها و پست‌های مدیریتی به‌وضوح به نظر می‌آید. اما در این میان از افزایش تعداد کارآفرینان زن نیز نباید غافل شد. در ادامه این گزارش به این سؤال پاسخ‌خواهیم داد که زنان برای تبدیل‌شدن به کارآفرینی موفق ضروری است چه چیزهایی را بدانند و چه مهارت‌هایی را کسب کنند.

  • به خودتان باور داشته باشید

اصلی‌ترین کلید موفقیت در هر کاری باور داشتن به توانایی‌های خود است. برای موفق شدن در تجارت، باید به خودتان اعتقاد داشته باشید: موضوع بسیار مهمی که نباید از آن غافل شد؛ اگر شما به‌عنوان صاحب یک محصول یا خدمت به خودتان ایمان نداشته باشید، هیچ‌کس به شما و محصول یا خدماتتان اعتماد نخواهد کرد. اگر سرمایه‌گذاری ببینند شما از اعتمادبه‌نفس کافی برای مدیریت کسب‌وکار برخوردار نیستید حاضر به شراکت و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما نخواهد بود. نداشتن اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود کارمندانتان انگیزه خود را برای کار کردن به‌مرور از دست بدهند چراکه مدیرانی ضعیف توانایی الهام‌بخشی و ایجاد انگیزه در کارمندان خود را ندارند.

  • یک مأموریت محکم برای خود داشته باشید

چرا می‌خواهید یک تجارت شروع کنید؟ پاسخ دادن به این سؤال ممکن است چندان ضروری به نظر رسد و یک جواب کلی برای آن کافی باشد اما پاسخ صحیح به این سؤال است که تعیین می‌کند شما به‌عنوان یک کارآفرین موفق خواهید شد یا شکست می‌خورید. به موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان نگاهی بیندازید و خواهید دید که همه آنها دلیل محکمی برای ورود به مشاغل خود دارند وکه این دلیل به مأموریت کاری آنها تبدیل شده است.

به خاطر بسپارید داشتن یک دلیل محکم برای شروع یک تجارت می‌تواند در بالا و پایین کار به استمرار و تداوم آن حسابی کمک کند.

  • فکر خود را آماده مواجهه با هر اتفاقی کنید

موفقیت در تجارت تا حد زیادی وابسته به طرز تفکر است. برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین زن موفق، باید طرز فکر مناسب داشته باشید. هرگز نباید فکر کنید که در مقایسه با مردان توان کمتری دارید. اگر فکر کنید که در وجود شما هم توانایی‌ و استعدادهای زیادی نهفته است و می‌توانید از پس مشکلات برآیید، خواهید توانست با هر مشکلی که پیش می‌آید مقابله کنید.

  • از شکست خوردن نترسید

برای رسیدن به موفقیت، باید حاضر به پذیرش شکست شوید. تجارت یک ریسک است اما نتیجه و پاداش ارزشمند آن، ارزش ریسک کردن دارد. موفق‌ترین زنان شاغل، زنانی هستند که اگر شکست بخورند بدون درنگ از جا برمی‌خیزند و دوباره تلاش می‌کنند. به یاد داشته باشید که برای کسب موفقیت باید شکست را به‌عنوان بخشی از روند موفقیت خود بپذیرید.

  • مهارت‌های شغلی خود را افزایش دهید

برخی از مدیران و کارآفرینان در خانواده‌ای متولد شده‌اند که میراثی به آنها رسیده اما برخی دیگر با تلاش و کوشش توانسته‌اند کسبو‌کاری ایجاد کنند. اگر یک کسب‌وکاری توسط خانواده به شما تحویل داده نشده است،خودتان کسب‌وکاری را ایجاد کنید و برای رسیدن به آن،مهارت‌های مدیریتی و کارآفرینی لازم را بیاموزید.

در اوقات فراغتتان چه‌کار می‌کنید؟

جواب این سؤال مشخص خواهد کرد که آیا در کسب‌وکارتان موفق خواهید شد یا خیر. به‌جای تماشای فیلم یا خرید رفتن در روزهای تعطیل، زمان خود را صرف شرکت در سمینارهای آموزشی یا خواندن کتاب‌های مختلف کنید تا بتوانید سطح مهارت‌های خود را افزایش دهید.

  • برای زمان خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید

یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی که زنان کارآفرین با آن روبه‌رو هستند محدودیت زمانی است. بانوان شاغل به دلیل مسئولیت‌های چندگانه‌ای که دارند با زمان کمتری برای سروسامان دادن به کارهای خود مواجه می‌شوند.

زنان کارآفرین باید ضمن توجه کافی به خانواده‌شان، وظایف شغلی خود را انجام دهند. هماهنگ کردن وظایف خانه‌داری و نقش مادری با مسئولیت‌های شغلی کار راحتی نیست و اتفاقاً چالش‌برانگیز است؛ اگر می‌خواهید بر این چالش غلبه کرده و یک بانوی موفق در محیط کار باشید، باید برای ساعت‌ها و دقایق خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و از کمترین ثانیه‌های خود برای انجام دادن کارهایی که بر دوشتان است، استفاده کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها