|
کدخبر: 57730

اختصاصی گستر‌ش‌نیوز؛

از این پس این زن برای ستاره‌های هالیوود تصمیم می‌گیرد

حدود دو هفته پیش خبری در صدر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های سینمایی جهان قرار گرفت؛ «آن سارنوف» رئیس بخش استودیوهای بی‌بی‌سی شعبه امریکا به‌عنوان مدیرعامل کمپانی «برادران وارنر» منصوب شد. او نخستین زنی است که هدایت وارنر را بر عهده می‌گیرد.

گسترش‌نیوز: آن سارنوف متولد سال ۱۹۶۱ در ایالات ماساچوست امریکا، مجری و مدیرعامل سابق بی‌بی‌سی امریکا است.

annsarnoff.jpg

آن سارنوف در سال ۱۹۸۳ مدرک کارشناسی خود را در رشته بازاریابی از دانشگاه «مک‌دونو» کسب کرد؛ سارنوف مدرک کارشناسی ارشد خود را چهار سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۷ از مدرسه بازرگانی هاروارد گرفت. سارنوف در سال ۱۹۹۰ با ریچارد سارونوف، یکی از مدیران رسانه‌ای، ازدواج کرد؛ این زوج ۲ فرزند دارند.

مسیر شغلی سارنوف

آن سارنوف در سال ۱۹۹۳ وارد شرکت Viacom در نیویورک شد. شرکت Viacom شرکتی چندملیتی در ایالات‌متحده امریکا است که در زمینه تولید فیلم و محصولات تلویزیونی فعالیت می‌کند؛ شرکتی که درحال‌حاضر از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای در جهان است و از نظر درآمد رتبه نهم را در میان شرکت‌های رسانه‌ای جهان به خود اختصاص داده است. سارنوف ۱۰ سال بعد و در سال۲۰۰۳ این شرکت را به مقصد شرکت رسانه‌ای دیگر ترک کرد.

سارنوف پس از ترک شرکت Viacom مدیر محصولات و مدیر بخش تحقیقات و توسعه شرکت Nickelodeon شد. او هم‌زمان با کار در این شرکت توانست یک کانال تلویزیونی که تولید برنامه‌های سرگرم‌کننده برای کودکان محور کاری آن بود را تأسیس کند. او که در فعالیت‌های رسانه‌ای خوش درخشیده بود به‌عنوان معاون اجرایی شرکت VH۱ انتخاب شد.

سال۲۰۰۱ سارنوف مدیرعامل شرکت VH۱ شد و در زمان مدیریت خود در این شبکه، که فعالیت عمده آن پخش موسیقی بود، یک کانال تلویزیونی دیگر با نام VH۱ Classic را راه‌اندازی کرد.

۲۰۱۵؛ سال ورود به بی‌بی‌سی

آن از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ در سمت مدیریت اجرایی بی‌بی‌سی در امریکای شمالی به ایفای نقش پرداخت؛ سال۲۰۱۵ و در سن ۵۴سالگی مدیر استودیوهای بی‌بی‌سی در امریکای شمالی شد. در همین سال و در زمان مدیریت سارنوف برنامه‌های محبوبی مثل BBC Earth، دکتر هو و شرلوک به جدول پخش برنامه‌ای بی‌بی‌سی اضافه شد. اقدامات مثبت و چشمگیر آن سارنوف در بی‌بی‌سی موقعیتی مهم و کلیدی برای او رقم زد؛ در سال۲۰۱۶ مدیر تولیدات جهانی قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین رسانه عمومی جهان یعنی بی‌بی‌سی شد.

نخستین زنی که مدیر یک غول هالیوودی می‌شود

آن سارنوف در تابستان ۲۰۱۹ به سمت مدیرعاملی شرکت برادران وارنر انتخاب شد. کمپانی برادران وارنر با ۸ هزار پرسنل در سراسر جهان، بزرگ‌ترین سازمانی خواهد بود که خانم سارنوف مدیریتش را تجربه خواهد کرد.

وارنر برادرز یا برادران وارنر شرکت فیلم‌سازی امریکایی است، که هم‌اکنون سومین استودیوی فیلم‌سازی قدیمی امریکا بعد ازپارامونت پیکچرز و یونیورسال استودیوز است؛ وارنر برادرز چند شرکت زیرمجموعه شامل استودیوهای وارنر برادرز، وارنر برادرز تلویژن، وارنر هُوم ویدئو و دی‌سی کمیکس دارد. این کمپانی همچنین یکی از اعضای انجمن سینمایی امریکا محسوب می‌شود.

آن سارنوف که رسماً از اواسط تابستان کار خود را آغاز می‌کند، در این کمپانی عظیم، بزرگ‌ترین عملیات توسعه بخش فیلم، تلویزیون، دیجیتال، بازی‌های ویدیویی و محصولات مشتری را برعهده خواهد داشت.

جالب است درباره «آن سارنوف» بدانید:

  • سارنوف از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از زنان قدرتمند جهان از سوی نشریه CableFAX Magazine انتخاب شد.
  • آن سارنوف در سال ۲۰۱۲ جایزه « زنان الهام‌بخش» را از داشنگاه هاروارد دریافت کرد.
  • وی در سال۲۰۱۷ به‌عنوان بانوی موفق جایزه The Women's Project Theater را کسب کرد.
  • او در سال ۲۰۱۹ موفق به اخذ جایزه رسانه‌ای دانشگاه جورج تاون و وال‌استریت ژورنال شد.
  • دیوید سارنوف، مؤسس شبکه تلویزیونی NBC، یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های پخش برنامه در امریکا و یکی از پیشگامان رادیو و تلویزیون امریکایی که به‌عنوان ژنرال سارنوف شناخته می‌شود، عموی همسر اوست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها