|
کدخبر: 310543 فرشته صائمی

دادستان عمومی انقلاب قشم در پاسخ به گسترش‌نیوز:

اشخاص سواحل قشم را به تصرف خود درآورده بودند

مهدوی مجد در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش‌نیوز مربوط به اینکه املاک آزاد شده مربوط به نهاد خاصی بوده و یا اشخاص؟ تصریح کرد: اکثر پرونده‌های ورودی در قشم مربوط به تصرفات عدوانی است، به این ترتیب که در برخی موارد اشخاص سواحل را تصرف کرده بودند و مردم برای استفاده از آن آزاد نبودند.

تجارت اشخاص سواحل قشم را به تصرف خود درآورده بودند

امید مهدوی مجد، دادستان عمومی انقلاب قشم امروز (۳۰ مهر ماه) در بازدید از سواحل آزاد شده منطقه مذکور گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۳۴ کیلومتر از سواحل تصرف شده جزیره قشم، آزاد سازی شده و اغلب این تصرفات توسط اشخاص صورت گرفته بود که در راستای احیای حقوق عامه با ورود دستگاه قضا آزادسازی شده و در دسترس عموم قرار گرفت.

او افزود: در حال حاضر در راستای اجرای قانون به گشت های ارضی همواره در حال رصد سواحل هستند و در صورتی که به موردی مواجه شوند، آن را گزارش داده و دادستانی ورود جدی به موضوع خواهد کرد.

مهدوی مجد در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش‌نیوز در رابطه با اینکه املاک آزاد شده مربوط به نهاد خاصی بوده و یا اشخاص؟ تصریح کرد: اکثر پرونده‌های ورودی در قشم مربوط به تصرفات عدوانی است، به این ترتیب که در برخی موارد اشخاص سواحل را تصرف کرده بودند و مردم برای استفاده از آن آزاد نبودند.

او در ادامه اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا امروز ۳۴و نیم کیلومتر آزادسازی سواحل داشتیم؛ در گذشته مردم برای استفاده از برخی ساحل‌ها هزینه پرداخت می‌کردند که با ورود قوه قصائیه در راستای خفظ حقوق عامه دسترسی باز شده است. اکثرا تصرفات ساحلی از طرف اشخاص صورت گرفته بود.

مهدوی مجد همچنین ابراز کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۲۰۰ پرونده در رابطه با تصرفات عدوانی در جزیره قشم تشکیل شده است. نکته قابل توجه درباره سواحل این است که حریم ۶۰ متری قابل واگذاری و خرید دریا نیست و این حریم ۶۰ متری طبق آخرین مد محاسبه می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها