|
کدخبر: 297142

اجاره بوم گردی قشم چطور به زندگی مردم بومی کمک می‌کند؟

اجاره بوم گردی قشم

قشم زیبا از دیرباز جزو مقاصد گردشگری خاص برای ما ایرانیان است. مردم خونگرم، دریا، ساحل، اقامتگاه‌های بوم‌گردی بی‌نظیر، تنوع زیاد کالای مصرفی، پوشاک و قیمت مناسب برای خرید و... از جمله دلایل محبوبیت قشم هستند. اقامتگاه‌های بوم‌ گردی قشم در بین مسافران و گردشگران بسیار محبوب است و اکثر افراد در سفر به قشم می‌خواهند که حداقل یک شبانه‌روز را در این اقامتگاه‌ها بگذرانند.

اقامتگاه‌های بوم‌ گردی قشم بیشتر مواقع خانه‌های اهالی جزیره قشم هستند که با حال‌وهوای خانه‌های قدیمی و متناسب با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم قشم ساخته و تزئین شده‌اند. البته دراین بین اقامتگاه‌هایی هم هستند که فقط به منظور اسکان مسافران ساخته شده‌اند و خانه مردم بومی نیستند، اما در این اقامتگاه‌ها هم سبک ساخت و تزئین مشابه خانه‌های مردم بومی است.

حال که متوجه شدیم اقامتگاه‌های بوم‌گردی، درحقیقت خانه‌های افراد بومی قشم هستند که قسمتی از خانه یا کل آن را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. پس این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که اجاره بوم‌گردی قشم به مردم بومی این جزیره کمک می‌کند که درآمد داشته باشند و سطح زندگی خود را ارتقاع دهند.

با اجاره اقامتگاه‌های بوم گردی قشم علاوه‎‌بر اینکه لذت یک اقامت بی‌نظیر را تجربه می‌کنید، کسب‌وکار مردم بومی را هم رونق می‌بخشید. درادامه همراه ما باشید؛ چراکه تعدادی از اقامتگاه‌های باکیفیت قشم را معرفی خواهیم کرد.

اقامتگاه‌های بوم گردی معروف و محبوب قشم

تقاضای زیاد مسافران برای اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی باعث شده است که در جای جای جزیره قشم تعداد زیادی از این نوع اقامتگاه‌ها احداث شود. در این بین تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم از لحاظ کیفیت خدمات درسطح بهتری نسبت به سایر اقامتگاه‌ها قرار دارند. البته این موضوع بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد، مثلا ممکن است بخواهید اقامت‌گاه شما کوچک و در یک مکان بکر و کم تردد باشد. در ادامه تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی جزیره قشم را معرفی خواهیم کرد. از جمله:

اجاره بوم گردی قشم

  • اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

  • اقامتگاه بوم گردی خانه دوست

  • اقامتگاه بوم گردی نچیدار قشم

  • اقامتگاه بوم گردی ستاره برکه خلف

  • اقامتگاه بوم گردی فردیس قشم

  • اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی

  • اقامتگاه بوم گردی صفا آباد

  • اقامتگاه بوم گردی نخل ناخدا

  • اقامتگاه بوم گردی کاکا

  • اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی

  • اقامتگاه بوم گردی کلودنگ

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا در روستای طبل واقع شده است. این روستا حدود 60 کیلومتر با شهر قشم فاصله دارد. سنگ‌های رسوبی از جمله مکان‌های دیدنی روستای طبل به شمار می‌آیند و شما می‌توانید با اقامت در اقامت‌گاه پیر حرا به آسانی به آن دسترسی داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید از دره ستارگان بازدید کنید، اصلا نگران نباشید؛ چراکه با اقامت در این اقامتگاه بوم گردی قشم فقط 20 دقیقه با دره ستارگاه فاصله خواهید داشت.

اقامتگاه بومگردی خانه دوست

خانه دوست جزو اقامتگاه‌های بوم گردی قدیمی در کیش است. این اقامتگاه سال‌ها خالی از سکنه بوده سپس در سال 1396 یک بازسازی کلی در آن انجام شده است. فضای قدیمی و سنتی این اقامتگاه هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. این اقامتگاه در شهر سوزا قشم است. شهر سوزا موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و فاصله آن با مکان‌ها و جاهای دیدنی قشم بسیار کم است.

اقامتگاه بوم گردی نچیدار قشم

یکی از اقامتگاه‌های کوچک و نقلی قشم، اقامتگاه نچیدار است. برای اقامت در این اقامتگاه نچیدار باید به روستای چاهو قشم بروید. روستای چاهو هم با برخی جاهای دیدنی قشم مثل دره تندیس‌ها، سد گوران و... قاصله کمی دارد. این روستا به فرودگاه قشم هم نزدیک است. در اقامتگاه نچیدار نان‌های سنتی جنوبی نیز طبخ می‌شود و می‌توانید این نان‌های سنتی را به‌صورت تازه و داغ میل کنید.

اجاره بوم گردی قشم

چگونه بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم را انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید بهترین اقامتگاه بوم‌گردی را انتخاب کنید، ابتدا باید در سایت‌های گردشگری و اجاره ویلا چند مورد از اقامتگاه‌های بوم‌گردی را ببینید و با هم مقایسه کنید. اقامتگاه‌ها را از نظر موقعیت جغرافیایی، امکانات، خدمات، هزینه و... بررسی کنید. سپس برای اینکه با فضای آن اقامتگاه آشنا شوید تصاویر مربوط به آن اقامتگاه بوم‌گردی را بببینید.

در نهایت هم باتوجه به نظرهای سایر کاربران که تجربه اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی را داشتند و براساس سلیقه و بودجه خود یکی از اقامتگاه‌ها را انتخاب و رزرو کنید.

راه‌های رزرو اقامتگاه‌های بوم‎گردی

رزرو اقامتگاه‌های بوم گردی قشم از دو راه اینترنتی و حضوری امکان‌پذیر است. در رزرو اینترنتی با انتخاب یک اقامتگاه، مدت زمان اقامت، تعداد افراد خانواده، نوع اتاق و... می‌توانید رزرواسیون خود را به ثبت برسانید. درصورت مراجعه حضوری هم با ارائه مدارک شناسایی به شرط وجود اتاق خالی می‌توانید یکی از اتاق‌های اقامتگاه بوم‌گردی موردنظرتان را اجاره کنید.

هزینه اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم

هزینه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در جزیره قشم به یک سری شرایط بستگی دارد. مثلا اینکه آیا در زمان پیک سفر تصمیم به رزرو اقامتگاه بوم‌گردی گرفته‌اید یا در زمان عادی؟ همچنین مدت زمان اقامت، نوع اتاق، نوع اقامتگاه بوم‌گردی و خدماتی که در آن ارائه می‌شود و... از جمله عواملی هستند که در قیمت نهایی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تاثیر می‌گذارند.

برای انتخاب بهتر می‌توانید در سایت علی بابا جستجو کنید و براساس نیاز خود بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم را رزرو کرده و از اقامت در آن لذت ببرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها