|
کدخبر: 275711

اقدامی جدید برای تسریع در تجاری سازی محصولات پزشکی

وزیر بهداشت گفت: محصولات دانش بنیان ایرانی در حوزه پزشکی و دارویی به طور کامل کنترل می‌شوند تا شاهد تسریع روند تجاری سازی این محصولات باشیم.

تجارت اقدامی جدید برای تسریع در تجاری سازی محصولات پزشکی

بهرام عین اللهی در حاشیه بازید از نمایشگاه نانو بیان کرد: علوم پزشکی در حال تحول است و تحولات زیادی در تکنیک‌های درمانی شکل گرفته است. امروزه روش‌های دارویی از جمله روش‌های پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود که در جمهوری اسلامی ایران این تلاش‌ها را مدیون شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

وی افزود: نمایشگاه فناوری‌های نانو و بهره‌مندی از نانو در حوزه‌های مختلف دارویی بسیار امیدوارکننده است و بعد از تولید، مسئله مهم این است که از کنترل و کیفیت محصولات دارویی مطمئن شویم، به همین دلیل در سازمان غذا و دارو کمیته کنترل کیفیت و کمیت تشکیل شده که متشکل از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند و هدف اصلی آن کنترل داروهای تولیدی است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه تاکید کرد: ما به طور کلی چه در حوزه دارو و چه در حوزه تجهیزات پزشکی اگر به نتیجه برسیم که داروها با کیفیت است قطعاً آن داروها را بر محصولات خارجی ترجیح می‌دهیم.

وی افزود: ما به فکر آینده، تولیدات و صادرات کشور هستیم، بنابراین نه تنها باید مصرف داخلی را افزایش دهیم بلکه به فکر صادرات محصولات نیز باشیم.

منبع: بازار

ارسال نظر