|
کدخبر: 270177

صندوق سرمایه‌گذاری صادراتی تشکیل می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در صندوق سرمایه گذاری صادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که ظرفیت حضور در فضا‌های تجاری را دارند مقدمات لازم برای جذب سرمایه‌گذار یا تامین مالی فراهم می شود

تجارت صندوق سرمایه‌گذاری صادراتی تشکیل می‌شود

علیرضا پیمان پاک گفت: در صندوق سرمایه گذاری مقدمات لازم برای جذب سرمایه‌گذار یا تامین مالی برای شرکت های دانش بنیان فراهم می شود تا در گام بعدی این شرکت‌ها امکان حضور در بازار‌های صادراتی را پیدا کنند. در کنار صندوق توسعه ملی بانک‌ها نیز اعلام آمادگی کردند تا در این حوزه فعال شوند.

 بر اساس ایده‌ای که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شده این طرح حمایتی در دستور کار قرار گرفته است و تلاش می‌شود در همین گام‌های ابتدایی شرایط طوری فراهم شود که شرکت‌های دانش‌بنیان بدون کمترین مشکل به اهداف خود دست پیدا کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید: رشد قابل توجه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی باعث شده بسیاری از کشور‌های خارجی از مشاهده این تغییرات تعجب کنند.

او گفت: استفاده از روش‌های نوآورانه و استارت‌آپی می‌تواند رمز موفقیت ما در این حوزه باشد تا سازمان توسعه تجارت نیز تلاش خواهد کرد در حوزه‌هایی که کالا‌های ایرانی توان رقابت دارند حمایت‌های خود را نهایی کند.

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت نمایشگاه‌ها امروز برگزار شد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها