|
کدخبر: 269879

در تعاملات تجاری ایران با عمان چه گذشت؟

در راستای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به عمان و افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، تفاهمنامه همکاری میان سازمان‌های توسعه تجارت، صنایع کوچک و اتاق بازرگانی ایران و عمان امضا شد.

تجارت در تعاملات تجاری ایران با عمان چه گذشت؟

سازمان توسعه تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و ‎اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به منظور ارتقای سهم حضور تولیدکنندگان و صنعت‌گران کشور در نمایشگاه‌های تخصصی عمان، توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به این کشور و افزایش حجم مبادلات تجاری با عمان از طریق ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های یارانه‌ای به شرکت‌های توانمند تولیدی یا صادراتی بخش خصوصی تفاهمنامه مشترک امضا کردند.

علیرضا پیمان پاک اقدامات انجام شده در جهت بهبود و ارتقای ارتباطات میان اتاق بازرگانی ایران و عمان را بسیار خوب و موثر توصیف کرد و با اشاره به راه‌اندازی خط مستقیم دریایی میان ایران و عمان گفت: مسائل ضمانتی مانند صندوق ضمانت صادرات در مرحله ارائه خدمات قرار دارد و برای استفاده از ظرفیت‌ها و امتیازات توسعه تجارت تلاش‌های موثر انجام گرفته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی را یکی از این امتیازها برشمرد و افزود: بر اساس این تفاهمنامه، حمایت‌ها و برنامه‌ها برای اعزام هیات‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور عمان هدفمندتر خواهد شد.

پیمان‌پاک امضای این تفاهمنامه را در امتداد اقدامات کلان سازمان توسعه دانست و گفت: این تفاهمنامه امضا شد تا تمام اموری که در دولت در راستای توسعه تجارت صورت می‌گیرد، یکپارچه، منظم و طبق برنامه شود و بیشترین تاثیر را در تجارت با کشورهای همسایه داشته باشد.

این تفاهمنامه در نشست صبح امروز علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به امضا رسید.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها