|
کدخبر: 203550

تاکید ویژه رییسی بر افزایش صادرات ایران با این کشور

رییس جمهوری گفت: توسعه صادرات به عراق و دیگر کشورهای همسایه ضروری است و در این زمینه باید زیرساخت‌ها آماده شود.

تجارت تاکید ویژه رییسی بر افزایش صادرات ایران با این کشور

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع علما، نخبگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران ایلام افزود: سهم ما از صادرات به کشورهای منطقه نمی تواند ۲ درصد باشد و باید از ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برسد که با یک اقدام سریع و کار جهادی امکانپذیر است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک ایلام با عراق، تاکید کرد: مرز نه تهدید که یک فرصت بسیار خوب برای ارتباط مردم ۲ کشور ایران و عراق بویژه مردم ایلام است که ریشه فرهنگی، اعتقادی و باور و ایده با همدیگر دارند.

رئیس جمهوری خواستار تشکیل کارگروه حقوقی و اقتصادی بین ۲ کشور ایران و عراق بویژه استان ایلام و استان های همجوار در عراق به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان شد.

آیت الله رئیسی گفت: اقتصاد گردشگری از ظرفیت های مهمی در استان ایلام است که می تواند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در نقش مهمی ایفا کند.

وی تاکید کرد: باید زیرساخت های استان ایلام به نحوی آماده شود که مساله کریدور ریلی و آزادراه به عنوان وسیله ارتباطی‌ کامل با کشور عراق در این استان آماده شود و هم زمینه برای صادرات در استان که می تواند یکی از بازارهای اصلی تولید کننده کالای ایرانی تبدیل شود و این یک ضرورت است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر