|
کدخبر: 200063

گوشی‌های اَپل هم غیرفعال می‌شوند؟

با مسدودی گوشی‌های شیائومی در برخی از کشورهای تحریم شده، اکنون غیرفعال شدن محصولات اپل در ایران نیز به یکی از نگرانی‌‌های کاربران تبدیل شده است.

با انتشار خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در کشورهای مورد تحریم مانند کوبا و سوریه و شاید ایران، برخی از افراد این احتمال را می‌دهند، شرکت اپل نیز تحریم‌های علیه ایران را دو برابر کند و  گوشی‌های اپل نیز در کشور با مشکل مواجه شوند.

کاربران در ایران با توجه به سیاست‌های اپل و تحریم‌های آن، برای ایجاد اپل آیدی دچار مشکلاتی هستند و برخی از خدمات این شرکت برای افرادی که در ایران هستند، غیرفعال است.

یکی از کاربران در این باره در صفحه توییتر خود نوشت: «شیائومی که هیچ، صبر کنید تا اپل گزینه ورود دو مرحله‌ای اپل‌ آیدی رو اجباری کنه تا کل آیفون‌های ایران از کار بیافته و در‌ به‌ در دنبال شماره موبایل خارج بگردیم.»

محصولات اپل در ایران با وجود تمامی مشکلاتش طرفداران بسیاری دارد و اگر ایده دو مرحله‌ای ورود به اپل آیدی عملی شود، بسیاری از کاربران با مشکلات اساسی رو به رو خواهند شد.

امکان مسدود شدن اپل آیدی وجود دارد؟

شرکت اپل برای افزایش سطح امنیت حساب کاربران، هنگام ساختن حساب کاربری یا اپل آیدی، از آنها برای ارسال کد تایید هویت شماره تلفن درخواست می‌کند، اقدامی که به دلیل تحریم‌ها و نبودن اسم ایران در این لیست، می‌تواند برای کاربران ایرانی دردسرساز شود.

به گزارش سایت اپل سنتر ایرانی، احراز هویت دو مرحله‌ای two-factor authentication روشی بسیار ایمن برای حفاظت از اطلاعات دستگاه است، ولی به دلیل این که کشور ایران تحریم است و در لیست شماره‌های مجاز نیست، باید حتما برای ساخت اپل آیدی شماره‌ای خارجی تعریف شود، به همین دلیل قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برای ایرانیان کاربردی نیست، حتی ممکن است باعث به دردسر افتادن بیشتر آن‌ها شود.

در نتیجه در قسمت تنظیمات اپل آیدی  کاربران نباید هیچ‌گاه گزینه two-factor authentication را فعال کنند و بهتر است در صورت فعال بودن، آن را غیرفعال کنند تا اگر اپل دست به چنین اقدامی بزند اپل آیدی‌های قدیمی در ایران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

البته این اقدام تنها تا دو هفته بعد از ساخت اپل آیدی امکان‌پذیر است و اگر برای همیشه روشن شده باشد امکان خاموش کردن آن وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که تحریم مجدد اپل در حد یک احتمال است، چرا که اپل چنین اقدامی را برای ساخت اپل آیدی اجباری نکرده‌ و  فعلا جای نگرانی برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

مقررات سخت‌گیرانه‌ اپل در پی اجرایی کردن تحریم‌ها علیه ایران، سبب شده کاربران آیفون و محصولات دیگر اپل در ایران برای دسترسی به خدمات این کمپانی از روش‌های مختلفی استفاده کنند و به نوعی تحریم‌های این شرکت را دور بزنند.

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر