|
کدخبر: 189179

تجارت ایران و قزاقستان وارد فاز جدید می شود

نشست هم اندیشی راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و قزاقستان در شهر آلماتی برگزار شد.

تجارت تجارت ایران و قزاقستان وارد فاز جدید می شود

در این نشست که تجار، بازرگانان، مدیران شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایران در قزاقستان حضور داشتند، محسن فغانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر آلماتی قزاقستان در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر خم به بررسی امکانات و ظرفیت‌های دو کشور ایران و قزاقستان پرداخت.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر آلماتی قزاقستان گفت: با توجه به ملاقات‌های چند ماه اخیر خود با مقامات اقتصادی و تجاری قزاقستان؛ ظرفیت‌های فراوان برای حضور ایرانیان در زمینه سرمایه گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات پزشکی و صدور خدمات فنی و مهندسی وجود دارد.

محسن فغانی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری میان ایران و قزاقستان را یکی از برنامه‌های مهم سیاست خارجی کشورمان اعلام کرد و افزود: ایران با دارا بودن توانمندی‌های فراوان و همسایگی از طریق دریای خزر با قزاقستان و امکانات حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی از شانس بالای صدور کالاهای ایرانی به قزاقستان برخوردار است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر آلماتی قزاقستان امکان تاسیس مرکز پزشکی ایرانی، فعالیت شرکت‌های راه سازی، حضور در نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی برای معرفی فنآوری‌های ایران و نقش اتحادیه اوراسیا در کاهش هزینه‌ها برای صادرات و واردات را برخی از ویژه گی‌های قزاقستان برای حضور شرکت‌های ایرانی اعلام کرد.

در ادامه چندتن از فعالان اقتصادی ایران در قزاقستان به معرفی طرح‌های در دست اجرا پرداختند.

این نشست به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درشهرآلماتی قزاقستان با هدف توسعه روابط اقتصادی ایران و قزاقستان برگزار شد.

منبع: بازار

ارسال نظر