|
کدخبر: 185549

آخرین وضعیت فعالیت تجاری در بازارچه مرزی "ماهیرود"

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: فعالیت تجاری در بازارچه مرزی "ماهیرود" ادامه دارد و خاطر مردم بابت امنیت مرزها آسوده باشد.

تجارت آخرین وضعیت فعالیت تجاری در بازارچه مرزی "ماهیرود"

سردار قاسم رضایی روز دوشنبه با حضور در بازارچه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی در مرز شرقی کشور از وضعیت این بازارچه بازدید کرد و گفت: امنیت و آرامش در مرزهای شرقی کشور برقرار است و با اقتدار پلیس و مرزبانان خاطر مردم بابت امنیت مرزها آسوده باشد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ کامیون باربری وارد بازارچه مرزی ماهیرود شده‌اند و تبادل تجاری به روال عادی در این بازارچه برقرار است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: با تعدادی از تجار افغانستانی صحبت شد که از وضعیت امنیتی راضی بودند و از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند.

وی اظهار داشت: در کنار روال عادی تجارت در بازارچه مرزی ماهیرود، مرزبانان غیور جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در حال انجام وظیفه هستند و با روحیه بالا و جهادی، اوضاع امنیتی را مدیریت می‌کنند.

سردار رضایی تصریح کرد: اخیرا مشکلات امنیتی در کشور افغانستان به وجود آمده بود که بحمدالله این مشکلات مرتفع شده و امنیت در مرزهای شرقی کشور برقرار است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ کامیون و تریلی باری در بازارچه ماهیرود در حال تجارت هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با روحیه بالا و نشاط همراه با اقتدار از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست می‌کنند و اجازه بی‌نظمی و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی کشور را به دشمنان ایران نخواهند داد.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

خراسان جنوبی دارای ۲ گمرک بیرجند و گمرک ماهیرود است همچنین در مجاورت کشور افغانستان چهار بازارچه مرزی دارد که در حال حاضر فقط بازارچه ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال است.

بازارچه مرزی ماهیرود یا میل ۷۸ واقع در شهرستان سربیشه و بخش درح با بیرجند ۱۷۵ کیلومتر و با ولایت فراه در کشور افغانستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

مرز دوغارون در خراسان رضوی و مرز میلک در سیستان و بلوچستان از دیگر گذرگاه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران به سمت کشور افغانستان است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها