|
کدخبر: 179446

افزایش چشمگیر صادرات کالای غیرنفتی از این بندر

مدیرکل گمرک بندرگناوه گفت: صادرات کالای غیرنفتی از این بندر در ۲ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲ هزارو ۵۸ افزایش یافت و از لحاظ ارزش ۳۰ برابر شد.

بابک محمدی روز چهارشنبه افزود: در این مدت ۲ هزار و ۶۳۳ تن کالا شامل شیشه و آینه ساختمانی به ارزش ۴۲۹ هزار و ۶۷۸ دلار در قالب سه فقره اظهارنامه از گمرک گناوه به کشور قطر صادر شد.

وی اظهارداشت: واردات ۲ ماه اول امسال از طریق گمرک این بندر از نظر وزنی ۱۹ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد که درقالب ۱۴۲ فقره اظهارنامه شامل سه هزار و ۸۰ تن کالا به ارزش ۱۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۹۲۶ دلار است.

مدیرکل گمرک گناوه افزود: لوازم یدکی، باطری قلمی و ظروف شیشه‌ای از عمده کالاهای وارداتی به گمرک این بندر است.

وی بیان کرد: درآمد گمرک گناوه و ریگ در این مدت طبق پروانه ۲۱۲ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمدی گفت: در این مدت یکهزار و ۱۷۳ تن کالای ملوانی به ارزش ۶ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۴۹۱ دلار وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲ هزار و ۶۲۸ تن و از لحاظ ارزش دلاری ۳۲ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک گناوه افزود: در مدت یادشده ۱۵۱ موتورلنج به خور این بندر وارد و ۱۱۱ فروند خروج کردند و تعداد ملوانان ورودی ۹۰۶ نفر و خروجی ۶۶۶ نفر است.

وی یادآورشد: میزان ورودی لنج‌ها در ۲ ماه اول امسال ۷۳۹ درصد و خروجی ۵۴ برابر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و شغل ۸۰ درصد مردم به دریا و مراودت با کشورهای همسایه خلیج فارس وابسته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها